- A kalandokra tervezett új Compass hű marad az igazi Jeep génekhez, hiszen megőrizte legendás terepképességeit, robusztusságát, modern technológiáját és példa nélküli sokoldalúságát.
- Az Olaszországban bemutatott és a Stellantis elektrifikációs stratégiájában kulcsfontosságú Melfi üzemben gyártott új Compass evolúciója kibővített motorpalettával folytatódik, amelyben megtalálható az e-Hybrid, az e-Hybrid plug-in és az akár 650 km-es hatótávot és összkerékhajtást kínáló teljesen elektromos változat.
- Az új Compass formatervét nagy gondossággal úgy alakítottuk ki, hogy egyfelől nagyszerű teljesítményt nyújtson, másfelől megőrizze ikonikus stílusát. Az új Jeep Compass hű marad a márka gazdag történelméhez: látható rajta az összetéveszthetetlen hetes osztású hűtőmaszk, a trapézalakú kerékjárati ívek, illetve a gondosan integrált, strapabíró műanyagelemek, amelyek tisztelegnek a márka öröksége előtt és garantálják, hogy a modell megőrizze terepképességeit és jellegzetes megjelenését.
- A szabadtéri kalandokra tervezett, de a hétköznapok során is tökéletesen használható új Compass legendás terepképességei a kínálat minden tagjára jellemzők, beleértve a szintén 100%-osan alkalmas elsőkerékhajtású verziót is.
- A Stellantis modern STLA Medium platformjára épülő új Compass térergonómiája hatékony, a karosszéria teljes hossza 4.55 méter, s ezzel az egyik legkompaktabb modell, amely erre a padlólemezre épül, ugyanakkor mégis 55 mm-rel több lábteret kínál.
- Az újgenerációs Compass több helyet kínál, például ott a 34 literes első raktér, valamint a 45 literrel nagyobb, immár 550 literes csomagtartó.
- A teljes palettán szériatartozék új infotainment rendszer része a 10″ kijelző a műszerfalban és a 16″ központi kijelző, amely a kapcsolt szolgáltatásokkal biztosítja, hogy a felhőalapú frissítéseknek (OTA) köszönhetően a jármű a teljes életciklusa alatt naprakész maradhasson. Emellett a 2-es szintű önvezetés segíti a tulajdonosokat a biztonságos utazásban.
- Az új Compass First Edition hamarosan rendelhető kétféle hajtáslánccal: az e-Hybrid és a BEV (74 kWh-s, 213 lóerős elsőkerékhajtású változatban). Szériatartozék az akár 20 collos keréktárcsák, a LED mátrix fényszórók, a navigációs rendszer 16 collos képernyővel, a 2-es szintű önvezető funkciók, a 360 fokos kamerarendszer és az elektromos csomagtérajtó.
- Nézze meg az új New Jeep Compass exkluzív sajtótájékoztatóját, amely a Jeep európai YouTube csatornáján megtalálható New Jeep Compass Press Conference (YouTube).
A Jeep® bemutatja a sikeres Compass legújabb generációját. Ez a C-kategóriás SUV 2006-os piaci bevezetése óta több mint 2,5 millió vásárló szívét hódította meg világszerte. Az új Compass újradefiniálja az elvárásokat abban a szegmensben, ahol a legélesebb verseny zajlik, és amely a teljes európai eladások közel negyedéért felel.
Az új Compass hivatott megtestesíteni a Jeep márka legendás terepképességeit, robusztusságát és különleges hozzáállását, s mindezt nagy használati értékkel és modern technológiával ötvözi. A márka leginkább globális modelljének gyártása és értékesítése egyaránt Európában kezdődik, majd ezután következnek a további piacok.
A gyártás továbbra is Olaszország szívében, a Melfi üzemben zajlik, s ezzel a Jeep megerősíti elkötelezettségét a helyi, európai gyártás mellett. A modern robotizálás és a fenntartható működés miatt méltán híres Melfi üzem stratégiai szerepet játszik a Stellantis elektrifikációs terveiben.
A Jeep márka ambiciózus víziója tükröződik az erőteljes növekedést mutató számokban is. 2024-ben a márka 132.000 autót adott el Európában – a sort az Avenger vezette, amely 80.000 példányban talált gazdára. A Jeep piaci jelenléte tovább fog erősödni, hiszen Olaszországon túl is jelentős, 10 százalékos az emelkedés szerte Európában. 2024-ben az Egyesült Királyságban az eladások megháromszorozódtak, az olyan fontos piacokon, mint Franciaország vagy Hollandia pedig 50 %-kal emelkedtek 2023-hoz képest. 2025 első hónapjai is igazolják ezt a trended: a márka piaci részesedése elérte az 1,1 százalékot.
Fabio Catone, a Jeep márka összeurópai vezetője így nyilatkozott: „Az új Jeep Compass merész formában jeleníti meg a márka előremutató gondolkodását, és kiemeli elhivatottságunkat, hogy ne csupán a mai piaci igényeknek igyekezzünk megfelelni, hanem lássuk előre a jövő lehetőségeit is. Ez a jármű tökéletesen fejezi ki a Jeep strapabírását és teljesítményét, továbbá különleges megoldásokat tartalmazva erősíti meg elköteleződésünket az elektrifikáció és a fenntarthatóság felé. A szabadtéri kalandokra tervezett, de a hétköznapok során is tökéletesen használható új Jeep Compass-t úgy terveztük, hogy megfeleljen a globális vevőkör szerteágazó igényeinek, s emellett példája annak is, hogy márkánk mindig törekszik az innovációra és a sokoldalúságra.”
Formaterv, technológia és képességek—ahogy a Jeep csinálja
Az új Jeep Compass egyszerre merész és összetéveszthetetlen: olyan formai elemeket vonultat föl, amelyek megragadják a Jeep márka legendás örökségét, illetve magukon hordozzák a modern innovációt is. A modell a Stellantis korszerű STLA Medium padlólemezére épül, amely felkészült az elektromos hajtások fogadására a C és D szegmensben. Ez az előremutató gondolkodás garantálja a nagy hatótávot, a gyors töltési lehetőségeket, az optimális gazdaságosságot, a nagy teljesítményt, ám nem megy a megfizethetőség rovására.
Az új Compass-t a Jeep torinói és amerikai mérnökei tervezték, ám a munkafolyamatokban a világ minden tájáról érkező műszaki szakértők is részt vettek. Az új modell lenyűgöző egyensúlyt teremt a robusztus terepképességek és a gondtalan hétköznapi használhatóság között. A szabadtéri kalandokhoz tökéletesen alkalmas autó a nagyvárosi körülmények között is megállja a helyét, miközben páratlan sokoldalúságot, modern technológiát és fokozott biztonsági színvonalat vonultat fel.
A formatervezők aprólékos munkájának középpontjában a fokozott teljesítmény és az ikonikus stílus közötti egyensúly megteremtése állt.
A Jeep örökségéhez hű dizájn része az összetéveszthetetlen, hetes osztású hűtőmaszk, a trapézalakú kerékjárati ívek, valamint a gondosan integrált műanyagelemek, amelyek kalapot emelnek a márka öröksége előtt, fokozzák az autó használhatóságát terepen és hozzájárulnak az egyedi látványhoz. Az új Jeep Compass tervezése során a használati érték és a biztonság is fontos szerepet kapott; így kerültek az autóra a karcolásálló moduláris Jeep-védelem elemei és a megerősített lökhárítók, amelyek városi és szabadtéri környezetben egyaránt fokozottabb védelmet nyújtanak. Az optimális védettség érdekében a jármű radarérzékelője is új helyre került, hogy szűk helyeken és vagy akadályok közelében védettebb legyen.
Az új Compass hatféle fényezéssel rendelhető: mindegyik egy specifikus tájegységhez kapcsolódik, illetve egy adott földrajzi régióhoz kapcsolódó képeket és érzelmeket képes ébreszteni. A bevezető szín a Hawaii: az élénkzöld fényezést a trópusi szigetcsoportra jellemző árnyalatok ihlették. A színpaletta része még a Pacific (kék), amely a Csendes-óceán hatalmas területeit képviseli vagy az Antarctica (fehér), amely a bolygó déli vidékének jegét és havát szimbolizálja. Az Amazonia (barnás zöld) az Amazon esőerdeit juttatja eszünkbe, míg a Yosemite (szürke) a magasodó sziklaképződmények és sziklák formációját láttatja. A Vulcano (fekete) pedig az olaszországi, Szicíliához közeli Vulcano sziget árnyalatát követi.
Az új Compass terepképességei a paletta minden tagjában megtalálhatók, beleértve az elsőkerékhajtású változatot is. A hasmagasság akár 200 mm is lehet, elől 20, hátul 26 fok a terepszög, míg a rámpaszög 15 fokos, így az új Compass könnyedén elboldogul a nehéz terepeken. Emellett, a gázlómélység is tekintélyes – 470 mm -, azaz az autó a legnagyobb kihívást jelentő környezetben is megállja a helyét. A Selec-terrain rendszer minden változaton szériatartozék, hogy támogassa a vezetőket a nehéz helyzetekben, és az Avengerhez is elérhető 360 fokos körkörös védelem is szériatartozék.
Új a felfüggesztés hangolása is: a rugók, a lengéscsillapítók és a kanyarstabilizátorok új beállítása megteremti a jó kompromisszumot az úttartás és a kényelem között. Az összkerékhajtású verziók még ennél is többre lesznek képesek, hiszen a nagyobb használati értéket biztosító kialakításnak köszönhetően elöl 27, hátul 31 fokra nő a terepszög, a rámpaszög pedig 16 fok, de javult a hasmagasság és a gázlómélység is. Az összkerékhajtású modellek alaptartozéka a lejtmenetvezérlő.
Amellett, hogy terepen jobban boldogul, az új Compass annak ellenére kínál tágasabb utasteret, figyelemreméltó a használati értéket, hogy az STLA Medium padlólemezre épített autók között az egyik legkompaktabb – hossza mindössze 4,55 méter. A lábtér 55 mm-t nőtt, az első raktér 34 literes, a csomagtartó pedig a korábbinál 45 literrel nagyobb, azaz 550 literes. A minden változaton alaptartozék 40/20/40 arányban osztott hátsó támla fokozza a rugalmasságot, és funkcionális utas- és csomagtér-variációkat tesz lehetővé.
Ami a technológiát illeti, az új Compass remek ajánlat: mindent megkapott. Az új infotainment rendszer része a 10″-os kijelző a műszerfalban, a 16″-os központi képernyő, míg a kapcsolt szolgáltatások garantálják, hogy a felhőalapú frissítések (OTA) jóvoltából a jármű teljes életciklusa alatt naprakész maradjon. A 2-es szintű önvezető funkciók segítik a tulajdonosokat a hosszabb utazások során vagy zsúfolt városi környezetben. Mindez a teljes palettán szériatartozék. A felhasználói élmény persze tovább javítható a head-up kijelzővel, a félautomata sávváltási funkcióval, a Matrix LED fényszórókkal és az okostelefonos hozzáféréssel. Olyan újdonságok és előremutató tételek ezek a Compass esetében, amelyek általában csak a prémium szegmensben érhetők el.
Hajtásláncok minden igényhez
A hajtásláncok teljes palettáját felvonultató új Compass még tovább fokozza a felhasználók szabadságát, hiszen választható a 145 lóerős 48 voltos öntöltő hibridrendszer, a 195 lóerős, külső forrásból is tölthető plug-in hibridrendszer, valamint nem kevesebb, mint három tisztán elektromos (BEV) erőforrás is. Ezek teljesítménye az elsőkerekhajtású változat 213 lóerejétől a 4×4-es lenyűgöző 375 lóerejéig terjed. Hogy e nagyszerű teljesítményt elérje, a Jeep – ennél a padlólemeznél első ízben felhasználva – a csak a márkához elérhető erősebb hátsó villanymotort épít be, amely 49 kW (67 LE) plusz teljesítményt és akár 232 Nm nyomatékot kínál. Ha ezt a 14:1-es csökkentő áttétellel kombináljuk, akkor a hátsó kerekeken akár 3.100 Nm az elérhető nyomaték. Ez nehéz helyzetekben is garantálja a legnagyobb tapadást, s a Compass még akkor is képes 20 %-os emelkedőn felkapaszkodni, ha az első kerekek már elvesztették tapadásukat.
Az EV töltés is a legmagasabb színvonalat képviseli: a 160 kW-os gyorstöltőnek köszönhetően 20 és 80 % között a töltési idő mindössze 30 perc, míg a fedélzeti töltő teljesítménye 22 kW. Az elektromos változat (BEV) hatótávja akár 650 km is lehet: ez a jelentős és nagyon versenyképes hatótávolság az elektrifikáció modern fejezeteinek élvonalába emeli az új Jeep Compass-t, amelyre a jármű használati értékét és tágasságát nem csorbító hatékony aerodinamika is jellemző. A légellenállási együttható 10 %-kal lett jobb, az értéke 0,3 alatt van, s ehhez olyan elemek járulnak hozzá, mint az aktív terelőlapok az első lökhárítóban, a légbeömlő az első és hátsó kerekeknél, az éles szélek és a teljesen sima hasborítás.
First Edition
Bemutatkozik az új Jeep Compass First Edition változata is — ez a különleges, korlátozott ideig elérhető modell a piaci bevezetés látványos eszköze. A vásárlók kétféle hajtáslánc közül választhatnak: a 48 voltos e-Hybrid 145 lóerővel és a 213 lóerős BEV változat tartozik a First Edition-höz. A BEV változat első ízben alkalmazza a tisztán elektromos hajtást a Jeep Compass esetében, a villanymotor az első kerekeket hajtja, a hatótáv pedig 500 km.
A First Edition magában foglalja az új Compass fejlesztésének legfontosabb alaptételeit. Olyan látványos elemek jellemzőek rá, mint az akár 20 collos könnyűfém keréktárcsák, a LED mátrix fényszórók, miközben a modell megőrzi a Jeepekre jellemző, összetéveszthetetlenül szögletes formatervet. A terepképességeket az optimalizált terepszögek és a Select Terrain rendszer emelik magasabb szintre, amelyeket a szabadban vagy a városi forgalomban a jármű alsó részét megóvó, 360 fokos védelmet nyújtó műanyagburkolatok tesznek teljessé. A kényelmet a széria szövet/műbőr kombinációjú ülések teszik teljessé, amelyek hat irányban kézzel állíthatók (a vezetőülés deréktámasza két irányban állítható).
A biztonság is fontos sarokköve az új Compass-nak; a First Edition modellben ezt a 2-es szintű önvezetési funkciók, az első és hátsó parkolóradarok, illetve a tolatókamera hangsúlyozza. A kínálat része még a választható opciók sora, amelyekbe például szellőztetett masszázsülések, napfénytető és félautoma sávváltási asszisztens tartozik.
A First Edition hamarosan rendelhető, az első kiszállítások 2025 negyedik negyedévében kezdődnek.
Nézze meg az új New Jeep Compass exkluzív sajtótájékoztatóját, amely a Jeep európai YouTube csatornáján megtalálható New Jeep Compass Press Conference (YouTube).
A Jeep márka
A Jeep® több mint nyolcvan éve globális vezető szerepet tölt be az SUV-k között, s a kalandot keresők számára kínál legendás terepképességeket, modern technológiát és páratlan sokoldalúságot. Az innováció iránt elkötelezett Jeep márka belső égésű motoros, hibridtechnológiás vagy tisztán elektromos hajtású modellek széles palettáját kínálja. A szabadság, a kaland, a szenvedély és a hitelesség hagyományára építő Jeep továbbra is mércét jelent a strapabíró, ugyanakkor kifinomult járművek gyártásában, amelyek célja, hogy legyőzzenek minden akadályt.
Forrás: https://www.media.stellantis.com/hu-hu