• Az Alfa Romeo 2025. első negyedéves globális kiszállításai éves összehasonlításban[1] 29 %-kal  növekedtek. A jó eredményt elsősorban az összeurópai 43 %-os és a közel-keleti és afrikai 9 %-os javulás alapozta meg.
  • A húzómodell az Alfa Romeo Junior volt: bemutatása óta 38 piacon összesen 36,000 megrendelés érkezett rá – ennek 18 %-a a teljesen elektromos változatra -, azaz ez a modell jelképezi a modellpaletta megújítását.
  • 2019 júniusa óta az idei március volt a legjobb hónap több mint 8,700 eladott autóval. Az elmúlt hét évben ekkor érte el az Alfa Romeo a legmagasabb európai piaci részesedését (0.5 %); az eredményből a kínálat minden darabja – Junior, Tonale, Stelvio és Giulia – kivette a részét.

Az Alfa Romeo 2025. első negyedévét kiváló eredménnyel zárta, folytatta nemzetközi növekedését, s immár a világ több mint 70 piacán jelen van. 2024 azonos időszakához viszonyítva 29 %-kal több autót szállítottunk ki a vásárlóknak; Európában volt a legnagyobb az előrelépés 43 %-kal, míg a közel-keleti és afrikai régió 9 %-kal növekedett.

A Junior hozzájárulása ezekhez az eredményekhez kulcsfontosságú volt: a szegmens legátfogóbb kínálata az Alfa Romeo-é, a modell elektromos változata kétféle teljesítménnyel (156 és 280 lóerő) kapható, de elérhető még a 145 lóerős hibridhajtás és az Ibrida Q4 is.

Mindössze néhány hónappal azt követően, hogy 38 országban megtörtént a piaci bevezetése, a Juniorra leadott megrendelések száma elérte a 35,000-et, amelynek 18 %-a a tisztán elektromos változatra érkezett. Az európai vásárlók Junior iránt mutatott lelkesedése volt a legnagyobb hajtóerő a teljes paletta számára, amelyben még a Tonale, a Giulia és a Stelvio szerepel. Ez a három modell a sportosságot és az innovációt, azaz az Alfa Romeo alapértékeit jelképezi szerte a világon.

Azt is érdemes kiemelnünk, hogy 2019 júniusa óta az idei március volt az Alfa Romeo legsikeresebb hónapja, hiszen globálisan több mint 8,700 autót adtunk át vásárlóinknak, ami a tavalyi márciushoz képest 33 %-os növekmény. 2018 óta először ebben a hónapban érte el a márka a legmagasabb európai (EU30) piaci részesedését is: a 0.5 %-os részesedés 0,15 százalékkal nőtt éves összehasonlításban.

2025 első negyedéve tehát nagyon pozitív volt, s az év további időszaka sem kevésbé fontos számunkra. Az Alfa Romeo sikeresen gyorsít, és magabiztosan halad előre egyre versenyképesebb modellpalettájával, amely tökéletesen igazodik az új piaci igényekhez.

Minderre bizonyíték a nemrég bemutatott Junior Ibrida Q4 is, amely minden más márkáénál teljesebbé tette az Alfa Romeo kínálatát a szegmensben, valamint az INTENSA különleges sorozat bevezetése, amely az Alfa Romeo identitását ünnepli exkluzív formai elemekkel.

Santo Ficili, az Alfa Romeo ügyvezető igazgatója kiemelte:

“2025 első negyedéve pozitív kereskedelmi eredménnyel zárult, ami jól mutatja az Alfa Romeo csapatának lelkesedését és eltökéltségét a folyamatosan fejlődő autóipari szektorban. Különösen remekül teljesített a Junior, amelyet nagy lelkesedéssel fogadtak a vásárlók. A piaci bevezetése óra leadott 35,000 megrendelés fényesebbé tette a márka jövőjét, míg az új Stelvio és az új Giulia is új fejezetet fognak írni a „Made in Italy” koncepció történelmében. Kereskedőink és partnereink is fontos szerepet játszottak az első negyedéves sikerben, s ez remek alkalom arra, hogy köszönetet mondjunk nekik azért az elkötelezettségért és elhivatottságért, amellyel segítenek valóra váltani ambiciózus terveinket.”

Forrás: www.media.stellantis.com/hu-hu