Kimaxolja az autós kempingezést ez a terepjáró

Kimaxolja az autós kempingezést ez a terepjáró

A tetősátor jó dolog, kivéve mindazt a macerát, ami vele jár. Ezek többségét elegánsan és ügyesen küszöböli ki a Jeep új fejlesztése.

Kimaxolja az autós kempingezést ez a terepjáró

A Vezess.hu oldalain többször is olvashattál már tetősátrakról: ezek olyan tetőbokszok, amelyekből egy komplett alvóhelyet hajtogathatsz elő. Nem kell terepet rendezni, sátrat felverni, bogarak miatt idegeskedni: az autó tetőcsomagtartóján rögzített, létrán megközelíthető szálláshely minderre praktikus megoldást kínál.

Kivéve persze, hogy csak kívülről megközelíthető, illetve, hogy terebélyes kialakítása miatt jelentősen rontja a légellenállást – ezzel a fogyasztást – és az autó megjelenését (bár ez szubjektív).

A Jeep hagyományos tartozékfejlesztő partnere, a Mopar ezért összefogott a Dometic nevű specialistával, és készítettek egy teljesen integrált rendszert a Jeep Wrangler Unlimited (azaz ötajtós) változatokhoz.

Kimaxolja az autós kempingezést ez a terepjáró 6

Az árnyékoló és tetősátor (Awning and Rooftop Tent, ARTT) nem tetősínre illeszkedik, hanem közvetlenül a tetőlemezre, pontosabban kiváltja az autó eleve leszerelhetőre tervezett tetőpaneljeit. Ez, valamint a ferde homlokfal szemmel láthatóan áramvonalasabbá teszi a konstrukciót – bár az áramlástan annál összetettebb tudomány, mint hogy szemre meg lehetne mondani valaminek a légellenállását.

Kimaxolja az autós kempingezést ez a terepjáró 7

Ez azonban csak az egyik előny. A másik, talán még nagyobb, hogy az integráció révén a sátor közvetlenül az utastérből közelíthető meg; a csomagnak egy, az első karfán rögzíthető fellépő is része, így nem tapossuk össze a finom (mű)bőrt az utastérben.

További előny, hogy az ARTT héját szénszálas kompozitból gyártották, így könnyebb, azaz kisebb mértékben emelkedik a tömegközéppont.

Kimaxolja az autós kempingezést ez a terepjáró 8

A felfújható vázas sátor tovább egyszerűsíti a táborverést, a pihenést elősegítő árnyékról pedig egy szintén integrált, 270 fokban kihajtható árnyékolóponyva gondoskodik.

A tetősátor-koncepció bemutatására szolgáló jármű sem hétköznapi egyébként. Az elmúlt hetekben bemutatott Jeep Wrangler 4xe Sunchaser tanulmány eleve többnapos tereptúrákra született. Futóművét 50 mm-rel megemelték, a kerékívtoldatokat magasabbra húzták, a hátsó tetőoszlopok között külső tárolódobozokat helyeztek el, elöl nagy teljesítményű csörlő segít, ha elakadunk.

Forrás: www.vezess.hu

Go to Top