A Stellantis jelenleg nem lát piacot a hidrogénüzemű haszongépjárművek számára az Egyesült Királyságban. A cég az infrastrukturális beruházások és a nemzeti szintű támogatások hiányát okolja ezért.
Még nem jött el a megfelelő idő a hidrogén szélesebb körű elterjedésére a közlekedésben, elsősorban az infrastruktúra kiépítetlensége miatt – mondta Fedele Ragusa, a Stellantis termékmenedzsere egy brit interjúban. Jean-Michel Billig, a csoport hidrogénprogramjának vezetője 2024 áprilisában még akár 40 százalékos piaci részesedést jósolt a hidrogénes furgonok számára a közeljövőben.
A belső égésű motorok és az akkumulátoros-elektromos hajtás mellett a Stellantis egyes furgonmodellekben üzemanyagcellás változatot is kínál, ezek sorozatgyártását csak 2024 elején kezdte meg. A gyártás a franciaországi Hordainban és a lengyelországi Gliwicében található üzemekben folyik.
A közepes méretű furgonokban (Citroën ë-Jumpy, Fiat Professional E-Scudo, Opel/Vauxhall Vivaro és Peugeot E-Expert) az üzemanyagcellás rendszer második generációja akár 400 kilométeres hatótávolságot és kevesebb mint négy perc alatti újratöltési időt biztosít. A Stellantis szerint a nagy modellek (ë-Jumper, E-Ducato, Movano és E-Boxer) akár 500 kilométeres hatótávolsággal és öt perc alatti újratöltési idővel rendelkeznek. Ezekkel az adatokkal a Stellantis reménykedik azokban az ügyfelekben, akik elektromosan szeretnének közlekedni, de rövid töltési idővel.
Megfelelő töltőállomás-hálózat és kedvező (támogatott) hidrogénárak nélkül azonban az üzemanyagcellás furgonok használata – ha egyáltalán használják is őket egy céges flottában – nehezen megoldható.
Az egyelőre nem világos, hogy a Stellantis kivonja-e az Egyesült Királyságból a hidrogénes járműveit, vagy csak nem fordít energiát a marketingre – írja az electrive.com.
Forrás: www.autopro.hu