A Stellantis több mint 3 százalékkal többet fizetne a szerződéses áraknál a CLN acélalkatrészeiért, sőt lengyel és brazil üzemeinek megvásárlását is mérlegeli – mindezt azért, hogy megmentse nehéz helyzetbe került olasz beszállítóját. A lépés része a cég törekvésének, hogy újraépítse az olasz autóipari termelést.
A Fiat korábbi központja, Torino közelében működő CLN acél alkatrészeket – például felnit és karosszériaelemeket – gyárt a Stellantis márkáinak. A cég most komoly pénzügyi bajban van, ezért a Stellantis többletfizetést és esetleges gyárvásárlást ajánlott fel, hogy életben tartsa a szállítót.
A CLN korábban azt javasolta hitelezőinek, hogy 90 százalékkal csökkentse nem biztosított tartozásait, de ezt banki oldalról elutasították. A tárgyalások még zajlanak, a cél egy megállapodás októberig, amikor véget ér a csődvédelmi eljárás, amelyet egy olasz bíróság felügyel.
Olasz iparpolitika a háttérben
A Stellantis vezetése – élén John Elkann-nal – a hazai autógyártás újraélesztésére törekszik, miután 2024-ben jelentős visszaesés volt az olaszországi termelésben. Elkann a római parlament előtt azt ígérte, hogy évi 6 milliárd eurónyi megrendelést biztosítanak az olasz beszállítói körnek.
A CLN – amelyet a második világháború után alapított Mario Magnetto – ma is családi tulajdonban van (75 százalék), a fennmaradó részt az ArcelorMittal birtokolja. A cég jelenleg is működtet gyárakat Európa több országában, Latin-Amerikában, Dél-Afrikában és Törökországban is – írja az Automotive News.
Forrás: www.autopro.hu