Az Alfa Romeo eladásai 2025 első félévében erősen megoszlanak a kontinensek között: miközben az Egyesült Államokban jelentős visszaesést könyvelhetett el a márka, Európában látványosan emelkedtek az értékesítési számok. A siker egyik kulcsa egy olyan modell, amit az amerikai vásárlók nem is ismernek.
Fotó: Stellantis
Az Alfa Romeo három modellje – a Giulia, a Stelvio és a Tonale – mind két számjegyű visszaesést mutatott 2025 első felében az Egyesült Államokban. Összesen mindössze 3164 darab autót értékesítettek, ami 34 százalékos éves visszaesést jelent. A legnagyobb zuhanást a Stelvio szenvedte el (-40 százalék), de a Giulia (-32 százalék) és a Tonale (-28 százalék) sem teljesített jól.
Ugyanezen időszak alatt Európában az Alfa Romeo eladásai 33,3 százalékkal emelkedtek – összesen 33.116 autót adtak el, vagyis tízszer annyit, mint az USA-ban. A növekedés fő mozgatórugója egy új modell, a Junior, amely egy kisebb, kedvezőbb árú szubkompakt SUV – és amely egyelőre nem kapható az amerikai piacon.
A Junior a siker kulcsa
A Junior az Alfa Romeo új belépőmodellje, amely ugyanarra a Stellantis-platformra épül, mint a Peugeot 2008, az Opel Mokka, a Jeep Avenger és a Fiat 600. Ez lehetővé teszi a költséghatékony gyártást, és segít életben tartani a márkát – sőt, zöld utat adhat később különleges modelleknek, mint amilyen a limitált szériás 33 Stradale szuperautó.
Bár az Alfa előrelépése biztató, még mindig messze elmarad a prémiumszegmens vezetőitől. Az első félévben a BMW több mint 406 ezer, a Mercedes 335 ezer, az Audi pedig 328 ezer autót adott el Európában – ehhez képest az Alfa 33 ezer darabos eredménye szerénynek számít. Még a Lexus is megelőzte (40.396 darab).
Új forma jöhet a Giuliából
A márka egyelőre nem tervezi a GTV vagy a 8C visszahozását, de ha az SUV-modellek továbbra is sikeresek maradnak, akkor a sportos modellek is visszatérhetnek – legalábbis erre utalt Cristiano Fiorio marketingvezető. Addig is a Giulia marad az egyetlen hagyományos személyautó a kínálatban, amely jövőre ötajtós liftbackként térhet vissza – hasonlóan a Peugeot 408 vagy a Citroën C5 X formavilágához.
Noha az Alfa Romeo továbbra is kis szereplő a prémiumszegmensben, az európai eladások erősödése és a jól időzített SUV-stratégia okot adhat az optimizmusra – főleg, ha a Juniorhoz hasonló modellek más piacokon is megjelennek – írja a Motor1.
Forrás: www.autopro.hu