Egyre inkább jönnek a szintetikus anyagokból készült kárpitozások, olyan neveken mint: Ultrafabrics, MB-Tex vagy Veganza.

Az autógyártók egyre inkább háttérbe szorítják a valódi bőrkárpitozást, amely hosszú ideig a luxus egyik szimbólumának számított. A 2026-os Jeep Cherokee például már nem kínál bőr belső teret, még a csúcsmodell Overland változatban sem: helyette Capri műbőr kárpit jár a vásárlóknak, akkor is, ha több mint 44 ezer dollárt (15 millió forint) fizetnek az autóért. A lépést a gyártó környezetbarát törekvéseivel indokolja.

A Carscoops oldal szerint a trend azonban nem csak a Jeepre jellemző: a 2026-os Infiniti QX60 legtöbb változatában újrahasznosított anyagokból készült TailorFit kárpitozást alkalmaznak, míg valódi félanilin – vagyis egy védőréteggel bevont, de a festékkel mélyen átiatott valódi bőr – csak a legdrágább Autograph verzióban elérhető.

Más márkák alternatívákkal kísérleteznek: a Land Rover Ultrafabrics szöveteket kínál a Range Roverhez, a Polestar pedig gyapjúból és biológiailag minősített anyagokból készít üléskárpitokat. A BMW pedig Veganza néven vezetett be egy magas minőségű műbőrt, amiről szinte lehetetlen megmondani, hogy nem valódi bőr.

A luxusmárkáknál a bőr sokszor feláras opció lett. A Mercedes GLE 350 például 62 250 dolláros (21 millió forint) alapáron MB-Tex műbőrrel érkezik, a valódi bőrért további 1620 dollárt (540 ezer forintot) kell fizetni. A BMW X5 esetében a 67 600 dolláros (22 millió forint) induló ár mellé 1950 dollárért (657 ezer forint) rendelhető Sensafin bőrkárpit.

Forrás: www.hvg.hu