- Az Alfa Romeo támogatja a különleges környezetben megtartott „Tutto Bene Hillclimb” eseményt, amely a szenvedélyt, a dizájnt és a kultúrát ünneplő rangos parádé.
- Ez lesz a második ilyen verseny a Mottaronén, a történelmi Strada Borromea útvonalán. Ezúttal mintegy 80 autó vesz részt rajta, s a verseny szellemiségét két hivatalos szlogen foglalja össze: „lassíts, hogy gyors lehess” és „csak menő autók jöhetnek”.
- Az Alfa Romeo két ikonnal állt színpadra: a Scuderia del Portello legendás Tipo 33/2 „Fléron”-jával és a Giulia Quadrifoglióval, amely a Six Underground című filmben is feltűnt a vásznon.
Az Alfa Romeo a második „Tutto Bene Hillclimb” esemény támogatója. Olyan hangulatos veteránautós felvonulás ez, amely a világ minden tájáról vonzza az autórajongókat az egyedülálló környezetbe. A rendezvény szeptember 10-én, szerdán a Strada Borromea magánútján zajlott – Gignesétől, Stresa felett, Novara megyében, egészen a Mottarone csúcsáig. Körülbelül 80 autó vett részt rajta, kortárs és klasszikus modellek vegyesen: az olasz autós történelem legjellegzetesebb ikonjaitól a szerényebb, de nem kevésbé jelentős darabokig. Közös vonásuk az őket egyesítő mottó: „csak menő autók jöhetnek”.
Az egyik legjobban várt szereplő az Alfa Romeo volt, amely a történelmi, 1967-es Tipo 33/2 „Periscopica” és a modern Giulia Quadrifoglio modellekkel, az időtlen szenvedély szimbólumaival képviseltette magát. A rendezvényt a Borromeo & De Silva formatervező stúdió szervezte az amerikai Race Service kreatív ügynökséggel együtt. A „Tutto Bene” újfajta formát ad az autós találkozónak: dinamikus, de biztonságos és erősen támaszkodik a helyi adottságokra. Nincsenek időmérők és gyorsasági szakaszok: a rendezvény szellemiségét a „lassíts, hogy gyors lehess” jelmondat ragadja meg, a vezetés élményét pedig tudatosan megélt tapasztalatként mutatja be, miközben a futam a táj részévé válik.
A 2025-ös rendezvény sztárja az Alfa Romeo történetének egyik legikonikusabb autója: az 1967-es Tipo 33/2 „Periscopica,” ismertebb nevén „Fléron.” Ez a legendás modell a márka hivatalos visszatérését jelezte a nemzetközi versenypályákra: bemutatkozásakor Teodoro Zeccolival a volánja mögött megnyerte a fléroni hegyi futamot. A modell káprázatos sportkarrierje 1967. március 12-én kezdődött és 1975-ben, illetve 1977-ben a Márkák világbajnoki címében csúcsosodott ki.
A 33 Stradale előfutárának tekintett Periscopica az Alfa Romeo hagyományának egyik leghitelesebb mesterműve. 270 lóerős, kétliteres, V8-as motor hajtja, mindössze 580 kg-os csőváza könnyűfém- és magnéziumcsövekből áll – mindez az olasz versenysportos tervezés esszenciája. Az évek során rajthoz állt a legendás Targa Florio-n, valamint Sebringben és a Nürburgringen is, és mindenütt agilitásával és erejével tűnt ki.
Az autót jelenleg a Scuderia del Portello gondozza, amelyet 1982-ben, Aresében alapítottak, egy, a történelmi versenyekre szakosodó hivatalos Alfa Romeo csapatként. A Scuderia a márka legikonikusabb autóit őrzi és versenyezteti, s így hoz létre igazi „mozgó múzeumot”, amely a Mille Miglia, a Le Mans Classic és a Goodwood Festival of Speed rangos eseményein jelenik meg. A Scuderia a Portello gyárral együttműködve kiemelkedő restaurálási, logisztikai és műszaki támogatást nyújt, hogy világszerte életben tartsa az Alfa Romeo versenyhagyományát és időtlen vonzerejét.
A Lago Maggiore partján rendezett exkluzív eseményen feltűnt egy különleges Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio is: az a modell, amely Michael Bay 2019-es Six Underground című filmjében felrobbantotta a mozivásznakat, amikor az elmúlt évek egyik legemlékezetesebb akciójelenetében fluoreszkáló zöld fényezéssel száguldott végig Firenze sikátorain. A gép dübörgő szíve egy több mint 500 lóerős, ikerturbós V6-os motor. Hiszen ez a Giulia Quadrifoglio nemcsak az olasz teljesítmény és formatervezés ikonja, hanem a parádé vitathatatlan sztárja is volt, amely színpadi jelenlétével bűvölte el a közönséget.
Összességében az Alfa Romeo a Mottaronén a Tipo 33/2 „Periscopica” legendáját és a Giulia Quadrifoglio erejét egyesítette a vipera-emblémás márka lényegének kifejezéséhez. Mert csak ez a márka képes saját történelmét időtlen szenvedéllyé és érzelemmé alakítani.