Bár a legtöbb európai autógyártó küzdeni akar a kínai márkák ellen, a Stellantis inkább szövetségre lépett az egyikkel. Az óriás 2023-ban 20 százalékos tulajdonrészt vásárolt a Leapmotorból, és szoros együttműködést is bejelentett.
Ennek eredményeként egy ideig a Stellantis lengyel gyárában készültek a Leapmotor T03 nevű elektromos miniautói, de ennek áprilisban vége szakadt. Hamarosan azonban új szintre lép a két vállalat szövetsége.
Antonio Filosa, a Stellantis CEO-ja nemrég bejelentette, hogy egy új ipari megállapodás keretében az ő egyik spanyol gyárukba készülhetnek a Leapmotor Európába szánt autó. Ezzel a módszerrel a kínai gyártó elkerülheti a 20,7 százalékos büntetővámokat, amit kötelező lenne megfizetnie Kínából exportált autók esetén.
Azt, hogy pontosan melyik spanyol Stellantis gyárról van szó, egyelőre nem tudjuk. Egyes pletykák szerint a Zaragozában található üzem lehet a befutó, ahol a Stellantis és a CATL közös erővel gyárt LFP akkumulátorokat az európai piacra. A hivatalos megerősítésig azonban semmi sem biztos.
Fontos kiemelni, hogy nem átlogózott Stellantis modellekről beszélünk. Filosa kiemelte, hogy a Leapomotor a saját platformját használva a saját fejlesztésű autóit készítheti Spanyolországban.
Forrás: autonews.com, www.totalcar.hu