Lesz új belső égésű motor, 5 új modell érkezik, és több gyárat is fejlesztenek.
Van mit javítani a Stellantis működésén: a vállalat gigantikus veszteséggel zárta 2025 első felét. Carlos Tavares távozása után a gyártó új vezetése azonnal megkezdte a munkát, az azonban biztos, hogy sok időre van szükségük, mire ebből kimásznak.
A problémák nagyságát jól mutatja, hogy a cégcsoport a története eddigi legnagyobb befektetésére készül az Egyesült Államokban. Összesen 13 milliárd dollárt, azaz közel 4400 milliárd forintot invesztálnak az USA-ban található gyárak, illetve új modellek fejlesztésébe.
A tervek szerint a Stellantis elsősorban a Jeep és a Dodge fejlesztésére fókuszál. Azt mondják, öt új modellt mutatnak be, illetve kifejlesztenek egy teljesen új, négyhengeres motort is. A befektetés részeként összesen 5000 új munkahelyet hoznak létre Ohióban, Michiganben, Illionis-ban és Indianában. A teljesen új modelleken túl 19 meglévő autót is továbbfejlesztenek 2029-ig.
2027-ig újraindítják a termelést az Illinois-ban, itt készülnek majd az amerikai piacra szánt új Jeep Compass és Cherokee modellek. Ennek a munkahelyteremtésen túl az egyik előnye, hogy így elkerülhetik a büntetővámok adta plusz költségeket. Itt egyébként eredetileg egy közepes kisteherautót (vagy pickupot) gyártottak volna, ezt azonban végül Toledóban gyártják majd.
Michiganben, a Warren Truck Plantben egy teljesen új, nagy SUV gyártása várható. Utóbbi a tervek szerint elérhető lesz belső égésű motorral, illetve hatótávnövelős hibridként is. Ez a modell a Jeep Grand Wagoneer – vagy annak egy testvérmodellje – a lehet, aminek a gyártása várhatóan 2028-ban indulhat.
2029-től Detroitban készülhet az új Dodge Durango, Indianában pedig az új GMET4 EVO motor gyártását tervezik. Utóbbit stratégiai szempontból rendkívül fontosnak tartja a Stellantis. Hangzatos tervek és óriási pénzek röpködnek tehát, meglátjuk, hogy végül mennyire lesz sikeres a cégcsoport nagyszabású befektetése.
Forrás: Stellantis