Olyasvalamit állít a Jeep a Grand Wagoneer SUV-ről, aminek megcáfolásához tudás sem kell, csak internet. Ezzel együtt érdekes a fejlesztés.
A 2026-os évjáratú Jeep Grand Wagoneer a legelső olyan autó Amerikában, amely hatótávolság-növelővel felszerelt elektromos hajtásláncot kap – írja a modellt méltató sajtóközlemény. Kár, hogy a márka kommunikációs szakemberei nem konzultáltak valakivel – bárkivel –, aki egy kicsit is tájékozott az amerikai autópiacon, hiszen korábban a Fisker Karma (2011), a Chevrolet Volt (2011) és a BMW i3 REx (2014) is hasonló elven működő hajtásláncot kínált.



Míg a Nissan a tartós haladáshoz mindenképpen igényli a belső égésű motort, a Jeep rendszerében sokáig pihenőt kaphat a 3,6 literes V6-os áramfejlesztő – megdöbbentő, hogy nem egy kisebb, takarékosabb motort építettek be, bár a 130 kW-os generátort meg kell hajtani valamivel. Ennél is fontosabb érv, hogy az áramfejlesztőt akár az akkumulátor tehermentesítése érdekében is beindíthatja a vezető, ez pedig még komolyabb teljesítményt igényel, hiszen a villanymotorok becsült összteljesítménye 482 kW (656 LE), a maximális forgatónyomaték 840 Nm.
Ezzel a teljesítménnyel a valaha épült legerősebb, leggyorsabb Grand Wagoneert kapjuk, amely álló helyzetből mindössze 5 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára (60 mérföld/óra). Örömmel mondanánk, hogy emellett viszonylag takarékos is, de sem a tisztán elektromos hatótávolságot, sem az üzemanyagtartály méretét nem adta meg a Jeep, így az az adat, hogy a teljes hatótávolság akár 500 mérföld, azaz 800 kilométer, nem segít sokat ennek a meghatározásában.
A Jeep Grand Wagoneer jelenleg nem kapható Európában, jövőre azonban érkezik a Wagoneer S, amely egy ettől teljesen független, ám tisztán elektromos modell. Hogy emellett lát-e fantáziát egy nagy méretű REEV-modell importálásában a Jeep itteni képviselete, majd kiderül.
Forrás: www.vezess.hu




