Elnapolta a jelenlegi Giulia és Stelvio modellek nyugdíjazását a Stellantis, mutatjuk, hogy meddig!
A két legendás, de korosodó modell a jelenlegi, belső égésű motoros hajtásláncokkal még évekig elérhető marad.
A Giulia már egy évtizede koptatja az utakat, így okkal nevezhető őskövületnek a jelenlegi piacon: egyes közvetlen riválisai 3 generációval modernebbek nála. Az eredeti terv szerint idén kellett volna leállniuk a gyártósoroknak, de az Alfa Romeo vezetősége meggondolta magát: két évvel kitolták a nyugdíjazást. Mindemellett a platformtárs Stelvio gyártása is folytatódik 2027-ig. A Giulia és a Stelvio azért marad a kínálatban, mert nem készültek el időben az utódok, az eredetileg kizárólag elektromos alapokra épült következő generációkat át kell dolgozni, hogy belső égésű motorral is szerelhetők legyenek.
A hosszabb életciklus ellenére frissítésre nem kell számítani, jó eséllyel komolyabb változások nélkül maradnak a kínálatban az ezer éves Alfák. A Giulia és a Stelvio ráadásul nem is a legrégebbi modellek a Stellantis kínálatában. A jelenleg is kapható, előző generációs Fiat Panda például 2011-ben mutatkozott be, az USA piacára 2010-ben érkezett Dodge Durangót pedig 2029-ig gyártásban tartja a cégcsoport.



