Az olasz alsó-középkategóriást olyan régóta gyártják, hogy szinte két modellciklust is kihúzott.

Az autóiparban egy örökkévalóság annyi idő, ameddig a Fiat Tipo aktuális generációja piacon marad. Viszont jövőre már búcsúzik.

Lassan véget ér a piac egyik legolcsóbb kompaktjának a karrierje, a Tipo gyártása némi halasztás után jövőre áll le. A jelenlegi Tipo a Bravo/Linea közös utódjaként 2015 óta készül, az induláskor még a négymillió forintot sem érte el az alapmodell ára.

A Törökországban gyártott Tipo elsősorban a keleti, árérzékenyebb piacokra fókuszált, ám a négyajtós mellé később befutott a kombi és az ötajtós is, ami inkább Nyugat-Európának kedvezett. A “sokat ad, kevés pénzért” koncepcióhoz kellett az olcsó technika, ezért szívómotoros verziókat is piacra dobtak, sőt a három turbós benzines mellett kétféle dízelt is lehetett választani. Érdekesség, hogy Mexikóba és a Közel-Keletre Dodge emblémával jutott el.

A hazai forgalmazás már megszűnt, és eredetileg év végén állt volna le a gyártás, de kapott még fél év haladékot, az utolsó Tipo tehát 2026. június 30-án gördül ki a gyárkapun. A 700 ezer eladott példány egyértelmű siker, azonban az utód már teljesen más formában és névvel érkezik.

Forrás: autonavigator.hu