Az elektromos járművek töltésének egyik ígéretesnek tűnő, ám még korai szakaszban lévő formája az indukciós, menet közbeni energiafelvétel, ami potenciális megoldást jelenthet a töltőállomásokon történő várakozás, sorban állás problémájára. Az elmúlt években több helyszínen is megkezdődött az aszfaltba épített töltők tesztelése, ám a fejlesztő elmondása szerint az új, franciaországi helyszín az első a világon, ahol a dinamikus indukciós töltőrendszert valós forgalomban, autópályán helyezik üzembe.

A párizsi régióban az A10-es autópálya egy rövid, 1,5 kilométeres szakaszán indult el az úgynevezett „Charge as you drive” projekt, melynek célja, hogy a járművek menet közben, a pályába épített tekercsek segítségével tölthessék akkumulátoraikat. A konzorciumot a francia Vinci Autoroutes vezeti, partnerei között pedig az izraeli Electreon, a Vinci Construction, a Gustave Eiffel Egyetem, a Hutchinson és a francia állami fejlesztési bank is szerepel.

A tesztelésben nehéz teherautó, autóbusz, kisteherautó és személyautó egyaránt részt vesz, mindegyikük rendelkezik a vevőtekercsekkel, amelyek képesek a járművek folyamatos töltésére. Ezek a járművek speciálisan átépített prototípusok, azaz a kereskedelmi forgalomban lévő villanyautók egyelőre nem fognak tudni áramot felvenni a sztrádából, bármennyire is kényelmes lenne.

Az első mérési eredmények ígéretesek: a rendszer optimális körülmények között folyamatosan 200 kW teljesítményt, rövid ideig pedig akár 300 kW csúcsteljesítményt képes leadni. A partnerek továbbá azt is megerősítették, hogy az indukciós rendszer nem okoz idő előtti kopást az aszfaltban, és megfelel a biztonsági és szabályozási előírásoknak.

Oren Ezer, az Electreon vezérigazgatója elmondta, hogy a projekt során demonstrált eredmények megnyitják az utat több ezer kilométernyi töltőpálya kiépítése előtt Franciaországban, és később egész Európában.

Forrás: www.villanyautosok.hu