A Stellantis hatalmas márkaportfóliójának jövője bizonytalanabb, mint valaha. Míg Carlos Tavares korábbi vezérigazgató mind a tizennégy autómárkát megtartotta, utódja állítólag már vizsgálja, melyek életképesek hosszú távon és melyek kerülhetnek le a terítékről.

A Stellantis tizennégy márkát kezel egyszerre, de egyre nehezebb fenntartani ekkora portfóliót. Míg Carlos Tavares megtartotta mindegyiket, utódja, Antonio Filosa állítólag már vizsgálja, melyek életképesek hosszú távon. A Reuters úgy tudja, hogy akár márkák megszüntetése is szóba került.

Az ACEA adatai alapján több európai márka komoly visszaesést mutat. A DS eladásai több mint húsz százalékkal csökkentek, a Lancia még nagyobbat zuhant, és a Maserati is piaci részesedését veszítette el. Ezek a márkák ugyanarra a szűkülő piaci szeletre versenyeznek, ami tovább fokozza a belső kannibalizációt.

A nagy márkák tartják életben a konszernt

A Peugeot, a Citroën, az Opel és a Vauxhall jóval nagyobb darabszámokat értékesít és stabil piaci szereplők maradtak. Az Alfa Romeo is növekedett, míg a Fiat visszaesett ugyan, de továbbra is jelentős volumenű márka.

Hogy végül melyik márka marad és melyik tűnik el, még nem tudni. Egy azonban biztos, a Stellantis a jövőben kisebb és hatékonyabb portfólióval képzeli el működését.

Forrás: www.autopro.hu