
Az Európai Bizottság kedden bejelentette, hogy enyhíti a 2035-re tervezett, az új benzines vagy dízeles autók értékesítésére vonatkozó tilalmát, engedve az autóipar és több EU-tagállam, köztük Németország és Olaszország vezetői erős nyomásának.
A The Guardian beszámolója alapján a jelenleg hatályos jogszabályok szerint a gyártóknak biztosítaniuk kellett volna, hogy 2035-ig az autók és kisteherautók gyártásának 100 százaléka 0 kibocsátású legyen.
A bizottság megerősítette, hogy ezt most kilencven százalékra csökkentik, lehetővé téve akár belső égésű motorok folyamatos gyártását 2035 után is. Az elektromos kisteherautókra vonatkozó célokat is enyhítették, a 2030-ig elérendő 50 százalékos szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési követelményt 40 százalékra mérsékelve.
A lap emlékeztet, hogy a lépés Friedrich Merz német kancellár és Giorgia Meloni olasz miniszterelnök lobbizásának köszönhető: az európai autóipar győzelmeként értelmezhető, amely nehezen birkózik meg az elektromos átállással, és egyre nagyobb kínai versennyel néz szembe.
Forrás: www.index.hu (Borítókép: Papajcsik Péter / Index)
