A közös vállalat kizárólagos jogot biztosít a Stellantisnak a Leapmotor termékek gyártására, exportjára és Kínán kívüli értékesítésére, ami az első alkalom egy nyugati autógyártó számára.
Két, az ügyet ismerő forrás szerint a kínai szabályozó hatóság jóváhagyta a tervezett vegyesvállalatot, amely lehetővé tenné a Stellantis számára, hogy a Leapmotor elektromos járműveit Kínán kívül építse és értékesítse. A kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) jóváhagyta a közös vállalatot – mondta az egyik forrás, hozzátéve, hogy az ügylet még vár a többi piac hatósági jóváhagyására.
A Stellantis 2023 októberében közölte, hogy 21 százalékos részesedést vásárol a Leapmotorban egy 1,6 milliárd dolláros üzlet keretében, amely a Stellantis számára kizárólagos jogot biztosít a Leapmotor termékeinek Kínán kívüli exportjára, értékesítésére és gyártására, ami első alkalom egy nagy múltú nyugati autógyártó számára.
A Stellantis a hollandiai székhelyű vegyesvállalat 51 százalékát birtokolja majd, amely segít az autógyártónak abban, hogy bővítse az alacsony árú akkumulátoros elektromos járművek kínálatát Európában. A Stellantis október 31-én közzétett harmadik negyedéves prezentációja szerint a vegyesvállalat 2030-ig 500.000 eladást céloz meg Kínán kívül.
Mit tervez a Stellantis?
Februárban Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója elmondta, hogy az autógyártó a Leapmotor technológián alapuló elektromos járműveket építhet Európában, Észak-Amerikában vagy más olyan piacokon, ahol versenyképes árú modellekre van szüksége, hogy felvegye a versenyt a kínai elektromos járművek gyártóival. Források szerint a Stellantis azt fontolgatja, hogy a Fiat torinói Mirafiori üzemében évente akár 150.000 olcsó e-autót is gyárt a Leapmotorból, amelyeket a Stellantis európai márkakereskedői értékesítenének.
A tervezett közös vállalkozás a Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi feszültségek fokozódása közepette jön létre, amely vizsgálja, hogy a kínai elektromosautó-gyártók részesülnek-e tisztességtelen állami támogatásokból. Az Európai Bizottság szerdán közölte, hogy megkezdi a kínai elektromos járművek behozatalának vámnyilvántartásba vételét, ami azt jelenti, hogy visszamenőleges hatályú vámok sújthatják őket, ha az EU kereskedelmi vizsgálata során megállapítást nyer, hogy tisztességtelen támogatásban részesülnek – írja az Automotive News.
Forrás: autopro.hu