A 2018-ban eladott 973.227 járműről 2023-ra 643.000 darabra esett vissza az eladás. Ez azt jelenti, hogy öt egymást követő évben folyamatos csökkenés volt tapasztalható. A megfizethető árú Renegade és Cherokee búcsúztatása biztosan nem segített, de az új vezérigazgatónak, Antonio Filosának van egy terve.
A Jeep főnöke elismerte, hogy a két jövőbeli elektromos SUV mellett hagyományos hajtású járművek is megjelenhetnek. Ez az STLA Large platformnak köszönhetően lenne lehetséges, amely már az új Dodge Charger alapjait is adta. Ez egy elektromosautó-központú architektúra, amely belső égésű motorokat is képes befogadni. A következő generációs Alfa Romeo Giulia és Stelvio is ezt a hardvert kapja.
A Jeep főnöke hozzátette, hogy amennyiben lehetőség adódik a belső égésű motoros változatokra, „meg kell ragadnunk a lehetőséget, vagy valaki más fog élni velük”. Mivel az elektromosautó-piac stagnálni látszik, a két modell benzinmotorral való értékesítése feltehetően alacsonyabb áron nem tűnik ésszerűnek.
A márka célja nyilván többek között az eladások növelése lenne, a Renegade és a Cherokee közvetett kiváltására szolgáló olcsóbb járművek pedig segítenének a volumen növelésében – írja a Motor1.
Forrás: autopro.hu