Részesedést vásárolt a kínai Leapmotorban a Stellantis, hogy Európába hozza a gyártó elektromos autóit. Egyelőre két modell érkezése biztos: ezek a Tesla Model Y riválisának szánt C10, és a Dacia Springhez hasonló T03. 2024 végéig a Stellantis 200 márkakereskedésből álló hálózatot építene ki Európában az új márka számára. A Stellantis nemrég 21 százalékos részesedést és kizárólagos exportjogokat vásárolt a kínai Leapmotor autógyártótól, melynek célját maguk sem titkolják: Európába szeretnék hozni a márka olcsó elektromos autóit.
Egyelőre két modell érkezéséről tudni biztosan. Az egyik a Tesla Model Y riválisának szánt C10, mely 228 lóerőt és 420 kilométeres hatótávot kínál, a második pedig a 100 lóerős és 265 kilométer hatótávú T03, mely a Dacia Springgel veheti fel a versenyt az olcsó elektromos miniautó kategóriában.
Bár a C10-et várhatóan Kínából importálják majd Európába, a T03-at helyben építhetik. Mindez azt jelentené, hogy a 3620 milliméter hosszú csöppség után nem kell durva vámokat fizetni, mely hatalmas előny lenne a Kínában készült Dacia Springgel szemben.
Az említett két modell persze csak a kezdet: a Stellantis „minimum évi egy” modell európai bevezetését tervezi a következő három évben, 2024 évégre pedig 200 márkakereskedőből álló hálózatot szeretnének kiépíteni.
Forrás: totalcar.hu