Az ellátási lánc globális válsága, valamint az Európában tapasztalható pénzügyi bizonytalanság sok vásárló figyelmét irányította a használt gépjárművek felé. A tendencia Magyarországon is megfigyelhető – a piacesprofit.hu szerint 2024 első negyedévében 13 százalékkal nőtt a használt gépjárművek eladása az 2023-as év azonos időszakához képest.

Míg a használt autók iránti kereslet sok országban továbbra is magas, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég tavaly 83%-kal – a 2022-ben elért 23,3 millió euróról 2023-ban 42,7 millió euróra – növelte bevételét. Ez a jelentős növekedés a vállalat nyugat-európai piacok irányába történt stratégiai elmozdulásnak, a termékfejlesztésnek és az új felhasználói szegmensek vonzásának közvetlen következménye.

Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója szerint az idei év első hónapjai azt mutatják, hogy a cég összesített éves bevétele várhatóan meghaladja az 50 millió eurót, és a növekedés később is folytatódik majd.

A bővülés az új piacok és a szélesebb felhasználói szegmens irányába tart

A tavalyi ugrásszerű bevételnövekedés a carVertical üzleti stratégiájában bekövetkezett változás eredménye. A geopolitikai kockázatok miatt 2022-ben a cég úgy döntött, hogy bevételi forrásait Közép-Kelet-Európából Nyugat-Európába helyezi át. Ennek köszönhető, hogy Franciaország, az Egyesült Királyság és Olaszország a vállalat bevételét tekintve a vezető piacok közé került.

A fent említett piacokon a cég bevétele 146%-ról 264%-ra nőtt. Míg a befektetések ezekben az országokban már korábban elkezdődtek, 2023-ban a carVerticalnak végül sikerült exponenciális növekedést elérnie.

„A folyamatos termékfejlesztések révén már nem csak az autók szerelmeseit, hanem a felhasználók szélesebb körét is kiszolgáljuk. Tavaly valamennyi piacunkon megújultunk – javítottuk a brand vizuális megjelenését és kommunikációját, és arra törekszünk, hogy professzionális tanácsadókká váljunk a gépjárművásárlás és -eladás terén” – mondja Medonis.

2023-ban azon adatforrások száma is nőtt, amelyekre a carVertical támaszkodik. Medonis elmondása szerint a cégnek sikerült hozzáférnie olyan adatforrásokhoz, amelyeknek a létezéséről korábban nem tudott. „Az adatok valódi értéke hosszabb távon mutatkozik meg. Azok az adatok, amelyekhez tegnap jutottunk hozzá, csak holnapután mutatják meg tényleges értéküket” – magyarázza Medonis.

Erősödő üzleti tevékenység: új termékek és bővülő csapat

Bár alig 7 éve kezdte meg működését, a carVertical már nem nevezi magát fiatal cégnek. Az alkalmazottak száma egy év alatt 95-ről több mint 150-re nőtt.

A carVertical információbiztonsági irányítási rendszere tavaly megkapta az ISO/IEC 27001:2017 minősítést. A vállalat két egymást követő évben is felkerült a Financial Times Európa 1000 leggyorsabban növekvő vállalatát tartalmazó éves listájára.

A cég a közelmúltban piacra dobott új terméke – a járművezetők számára fejlesztett alkalmazás – egyelőre csak Litvániában érhető el, de a tervek szerint hamarosan más országokban is bevezetésre kerül. Mindez összhangban van a carVertical azon elképzelésével, hogy a vállalat a járműtörténet-ellenőrzésen messze túlmutató ökoszisztémává váljon.

Bár a cég minden területen gyorsan növekszik, a carVertical továbbra is az alapításakor meghatározott munkahelyi kultúra jegyében folytatja tevékenységét: alkalmazottai kivétel nélkül otthonról dolgozhatnak, és korlátlan szabadságot vehetnek ki.

Forrás: mnonline.hu