Egy zárt ajtós megbeszélésen, amelyen az európai autógyártók is részt vettek, a kínai autógyárak és ipari csoportok azt javasolták, hogy a hatóságok emeljék meg az Európai Unióból importált nagy benzines járművekre kivetett vámokat.

Az EU kereskedelempolitikája egyre inkább védekezővé válik, mivel Kína termelésközpontú fejlődési modellje miatt a 27 tagú blokkot olcsó árukkal – köztük elektromos járművekkel – árasztják el, mivel a kínai cégek a gyenge belföldi kereslet miatt a tengerentúlon látják a lehetőséget. Az Európai Bizottság június 12-i bejelentése, miszerint júliustól akár 38 százalékos szubvencióellenes vámokat vet ki a behozott kínai elektromos járművekre, azt követi, hogy az Egyesült Államok májusban vámokat vetett ki a kínai autókra, és új frontot nyit a Nyugat és Peking közötti kereskedelmi háborúban.

A Global Times a múlt hónap végén számolt be először arról, hogy egy kínai kormányzathoz kapcsolódó autóipari kutatóközpont egy iparági szakértőre hivatkozva azt javasolta, hogy Kína 25 százalékra emelje a nagy benzines autókra kivetett importvámokat. Kína jelenlegi importvámja az autókra 15 százalék – írja a Reuters.

Forrás: autopro.hu