•  Ráadásul így a büntetővámokat is megússzák.

Az autóipari óriáscég Stellantis gyorsan reagált a július 4-én életbe lépő kínai elektromosautó-importra kivetett uniós vámokra. A hozzájuk tartozó kínai Leapmotor márka autóit gyorsan elkezdték gyártani a lengyelországi Tychyben.

A Stellantis tavaly vásárolt 21 százalékos részesedést a Zejang székhelyű Leapmotorban, majd ezt követően megalakította a Leapmotor International közös vállalatot, amelyben a Stellantis 51 százalékos ellenőrző részesedéssel rendelkezik – írja a CarNewsChina. A megállapodás értelmében a Stellantis kizárólagos jogokkal rendelkezik a Leapmotor termékek gyártására, exportjára és Kínán kívüli értékesítésére.

A lengyelországi gyártásindítás szinte pillanatok alatt megtörtént azt követően, hogy az uniós vámok magasabbak lettek, mint amire számítani lehetett, így nem érdemes importálni a kocsikat. A Leapmotorra 31 százalékos tarifa vonatkozott volna, ezért gyorsan változtattak a stratégián.

A T03-as kisautó lényegében félkészen érkezik, ezért lehetséges a gyors gyártásindítás. A Jeffries befektetési bank elemzése szerint ráadásul – amelyet a Reuters idéz – a lengyel gyárban az előállítási költség 400-500 euró (168-198 ezer forint) autónként, ami hasonló összeg, mint a kínai költség, és kevesebb mint fele annak, mint ha Olaszországban gyártatnának.

A Leapmotor európai értékesítése szeptemberben kezdődik, az értékesítési hálózat a tervek szerint az év végére eléri a 200 értékesítési pontot. A tervek szerint 2027-ig legalább hat modellel jelentkeznek majd.

A Leapmotor T03 a Dongfeng által gyártott Dacia Spring kisautóval fog versenyezni, amely tavaly a tizedik legkelendőbb teljesen elektromos autó volt Európában.

Forrás: hvg.hu