A dél-koreai LG Energy Solution tárgyalásokat folytat legalább három kínai beszállítóval, hogy olcsó, elektromos autókba szánt akkumulátorokat gyártson Európa számára.
A lehetséges partnerség nem éppen nyugodt időszakban jönne létre, miután az EU vámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, ráadásul a globális elektromos járműipar a kereslet hirtelen lelassulásával küszködik, emellett a nem kínai akkumulátorgyártó cégekre nehezedő nyomás is jelen van az autógyártók felől, hogy az árakat az olcsóbb kínai riválisokkal megegyező szintre csökkentsék.
A Renault ebben a hónapban közölte, hogy a lítiumvas-foszfát (LFP) akkumulátortechnológiát is bevonja az elektromos járművek tömeggyártására irányuló terveibe, és az LG-t, valamint kínai riválisát, a CATL-t partnerként választotta az európai ellátási lánc kiépítéséhez.
„Tárgyalásokat folytatunk olyan kínai cégekkel, amelyek velünk együtt fejlesztenének LFP-katódokat és gyártanák azokat Európa számára” – mondta Wonjoon Suh, az LG autóipari akkumulátorokkal foglalkozó részlegének vezetője, aki nem kívánta megnevezni a vállalatokat. A tervek szerint egy ilyen partnerség segítene az LG-nek, hogy három éven belül a kínai riválisok szintjére csökkentse az LFP akkumulátorok gyártási költségeit – írja a Reuters.
Forrás: autopro.hu