Menekülnek a borsos szervizköltségek elől a magyar autósok: hiába nőtt jelentősen a casco átlagdíja az első félévben, kapósabb lett. A kgfb-átlagdíj stagnált.
Durván drágult, mégis népszerűbb lett a casco. Emelkedéssel zárult az idei év első fele az autóbiztosítási piacon: a Netrisknél kötött kötelező biztosítások átlagdíja 1, a cascobiztosításoké pedig 22 százalékkal emelkedett – tudatta hétfői, a Vezessnek is eljuttatott közleményében a társaság. 2024 első hat hónapjában összesen 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek az alkuszcégen keresztül, ami 19 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A személyautók szinte stagnáló kgfb-átlagdíja 56 500 forint volt.
A cascobiztosítások átlagdíja – a jelentős áremelkedés révén – 170 700 forintra ugrott, ennek ellenére a szerződéskötések száma is nőtt: az első félévben 17 100 darab cascoszerződést kötöttek, 11 százalékkal többet, mint a 2023-as év első hat hónapja folyamán. Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint ez azzal is magyarázható, hogy sokan inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak, miután az autók árai és a szervizköltségek is sokat drágultak. A Netrisk a legnépszerűbb márkák autóinak féléves átlagdíjait is közzétette. A legnagyobb mértékben, 6 százalékkal a Fordok és az Opelek kötelező biztosítása csökkent, ami így 64 ezer, illetve 59 ezer forint alá mérséklődött.
A Suzukik után egy körülbelül 5 százalékos csökkenés után 46 ezer forint kell fizetni, míg a Volkswagenek biztosítása 4 százalékkal, 64 ezer forintra csökkent. A Toyoták kgfb-átlagdíja 55 ezer forint volt, ami 1 százalékkal kevesebb a korábbinál, viszont a Daciáké 9 százalékkal, 47 ezer forint fölé nőtt.
Forrás: Netrisk/vezess.hu
Képek) forrása: Nyitókép: Illusztráció: Bilanol/Getty Images