- Az Alfa Romeo standján jártunk a Párizsi Autószalonon.
- Az olasz márka két Juniorral kezdte a kiállítást.
- Az egyik egy sima hibrid, a másik viszont a 280 lóerős, elektromos Veloce.
- Kint volt a Tonale, aminek az erősebb változata szintén 280 lóerő, de plug-in hibrid rendszerrel.
- A Giulia Quadrifoglio Super Sport is új kivitel, ez egy limitált megemlékezés a 6C 1500 Super Sport előtt.
- Élőben láttuk az Alfa Romeo 33 Stradalét is, amiből csupán 33 darab készül.
Az Alfa Romeo munkássága mindig is lenyűgözött. Akkor sem tudtak csúnya vagy igazán rossz autókat csinálni, amikor a legzordabb időket élte a 114 éves olasz márka. Azt el kell ismerni, hogy voltak korszakok, amikor vastagon megalapozták a modelljeik megbízhatatlanságára irányuló vádakat, ez pedig hosszú távon megpecsételte a márka sorsát. Mégis akadt mindig egy megmentő, és bár napjainkra szerény a paletta, volt mit megvillantani a Párizsi Autószalonon. Ha nem is a legbőségesebb, autói miatt az egyik legkívánatosabb standot tudta magáénak az Alfa Romeo.
Egy izgalmas és egy átlagos Junior
Szépen építkezett a stand, előre kerültek az olyan friss, ám az autórajongó emberek szívéhez nem túl közel álló darabok, mint a két új Junior. Ezek már egyen-Stellantis modellek, semmi különös nincs bennük, főleg a hibrid változattal nehéz megmozgatni az ember fantáziáját. A 136 lóerős, 1.2-es, háromhengeres motor mellé 48 voltos hibrid rendszert építettek egy 28 lóerős villanymotorral. Az Ibrida elnevezésű Junior erényei ebben az esetben nem a sportosságban, sokkal inkább az alacsony üzemanyag fogyasztásban merülnek ki.
Egy fél fokkal már izgalmasabban hangzik a Junior 280 Veloce, amely nevében a szám a teljesítményre utal. Turbós négyhengeresre ne számíts, ez tisztán elektromos teljesítmény, ám a buli kedvéért olyan tételeket is bedobott a kondérba az Alfa Romeo, mint a Torsen diffi, a közvetlenebbre húzott kormánymű, a 25 mm-rel lejjebb ültetett, feszes futómű és a 20 colos felnik alá rejtett négydugattyús féknyergek, amik 380 mm-es tárcsákat harapnak. Külső és belső elemeiben, sőt, még a hangjában is sportosra hangolták a Velocét, az Alfa Romeo egy igazi kis élményautót ígér, aminek a súlyával sem szálltak el, csupán 1560 kiló.
A frissített Tonale és az örök legenda Giulia
A következő sorban két ismerősebb modellt állítottak ki, de hadd csigázzam a kedélyeket, kezdjen az unalmasabb. Az Alfa Romeo Tonale hosszú idő után esett be a Giulia és a Stelvio mellé 2022-ben, az utóbbi kistestvéreként. Párizsban a friss MY25 kódút állították ki kissé átdolgozott külső és belső jegyekkel. A felszereltségek között lesz Sprint és Veloce, míg a hajtás lehet 160 vagy 280 lóerős. Utóbbi az igazán érdekes, ebben egy plug-in hibrid rendszer dolgozik egy Q4 jelölésű összkerékhajtással – izgalmas lehet.
Mégis nehéz lelkesedni érte, amikor ott áll mellette egy új Giulia. Hiába a lassan 8 éves forma, nehéz nem rajongani egy ilyen finom, de vad szedánért, főleg ha egy különleges kivitelről van szó. Már a négy méretes kipufogó is gyanús volt, mindegyiken egy-egy Akrapovic felirattal és logóval, de a rendszámra felfestett Quadrifoglio Super Sport jelölést nem lehetett figyelmen kívül hagyni. A modellben ugyanaz a 2,9 literes V6-os dolgozik, mint a sima Quadrifoglio kivitelben, itt is 520 lóerővel. A különbség, hogy a Super Sport inkább egy tiszteletadás, egy megemlékezés az Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport versenyautóra, ennek megfelelően inkább csak részleteiben különleges az új Giulia.
Maserati? Nem érdekel!
Míg minden sorban állt egy-egy autó két oldalt, a 33 Stradale egyedül foglalt helyet a stand közepén, így magához méltó figyelmet kaphatott. Lenyűgöző sportautó és közben nem agresszív, nem érzed azt, hogy meg akar ölni, ha előtte mész az autópályán. Ez valószínűleg azért van, mert a külső és belső megjelenésért felelős Carozzeria Touring Superleggera karosszériaműhely az eredeti 1967-es 33 Stradelét vette alapul, ami még kedvesebb jelenség. Pedig az alapok az egyik legdurvább Maseratitól, az MC20-tól érkeznek, így a technika is közel azonos. A középen elhelyezett V6-os turbómotor 621 lóerőt üvölt a világba, mögötte egy nyolcgangos automata váltó dolgozik.
Az élmény nemcsak attól exkluzív, hogy közelről vehettem szemügyre egy ilyen különleges modellt, hanem mert az Alfa Romeo mindössze 33 darabot épít a 33 Stradeléból. Ebből hoztak el most egyet, egy igazi gyöngyszemet, amibe kedvem lett volna bármikor bevetődni, hogy repülő helyett azzal hagyjam el Párizst.