• Jelentősen több készleten levő járműje van a Stellantisnak, amitől szabadulna.
  • A cégóriás új pénzügyi igazgatója már rajta van az ügyön, elmondása szerint november végére elérik a céljukat az Egyesült Államokban.
  • Az év eleje óta 1,33 millióra tudták csökkenteni a készletet.

A Stellantis továbbra is küzd az készleten maradt autóival, amit a harmadik negyedéves eredményük is jól tükröz: az eladások 27 százalékkal csökkentek. Doug Ostermann, a cég új pénzügyi igazgatója szerint ez annak köszönhető, hogy a tavalyi évet túl nagy készlettel zárták, de „azonnal belevágott” a probléma megoldásába, amit rövid távon megold ,írta az ANE.

Ostermann felidézte, hogy a cég a harmadik negyedévben 50 000 járművel, októberben pedig további 30 000 járművel csökkentette készletét az Egyesült Államokban, az év végéig összesen 100 000 járművel kívánják csökkenteni a készletet. Az igazgató szerint ezt a célt már november végére elérhetik.

Ostermann szerint az is okozta a fennálló problémát, hogy egyes kulcsmodellek generációi között, főleg a Jeepeknél túl sok idő telt el, így logikus, hogy a kereslet is csökkent. Európában viszont jobb a helyzet, erre példaként az új Peugeot 3008-at, a Citroen C3-at és az Alfa Romeo Juniort hozta fel.

A CarEdge elemzése szerint az  Alfa Romeo Giulia  jelenleg az egész Egyesült Államok legrosszabbul fogyó autója, amiből a Stellantis 617 napra, azaz több mint másfél évre elegendő gyártási tartalékkal rendelkezik. Más típusoknál is rémes a helyzet: az Alfa Romeo Stelvioból 456, a Fiat 500e-ből 454, a Dodge Hornetből pedig 323 gyártási napra elegendő eladatlan példány áll a raktárakban és a kereskedőknél. Az 500e gyártását már szüneteltetik.

Viszont nem csak az Egyesült Államokban rossz a helyzet, Európában a Pomigliano d’Arco, Termoli és Pratola Serra üzemekben tartanak szünetet, ami a Fiat Pandát érinti igazán.

A Stellantisnál globálisan is évről-évre egyre több eladatlan autó halmozódik fel. 2021 szeptemberében csupán 689 ezer autó várt új gazdára, de ez a szám 2024 júniusára 1,4 millióra nőtt. Ez a harmadik negyedév végére 1,33 millióra csökkent.

Forrás: www.totalcar.hu