Mint ismert, 2025-től az Európai Unió szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási kvótákat ír elő a gyártók számára. A cél elérése érdekében a Stellantisnak nagyot kell növelnie az elektromos autói eladásán: Lars Bialkowski, a konszern németországi főnöke az elektromos járművek arányának megháromszorozását tervezi.

2025-től az elektromos autók értékesítésének drámaian növekednie kell Európában, ha a gyártók tartani akarják az EU-s szén-dioxid-kibocsátási kvótákat. Ez vonatkozik a Stellantisra is.

„Most igyekszünk fokozatosan ebbe az irányba fejleszteni márkakereskedői hálózatunkat, hogy 2025 végére a tisztán elektromos autók részesedése 20 százalék legyen az összes márka esetében” – mondta Lars Bialkowski.

A Stellantis 2023-ban mintegy 326 ezer új autót értékesített Németországban, ez alapján 2025-ben legalább 65 ezer elektromos autót kellene eladnia. Összehasonlításképpen: az év eleje óta mindössze 19.800 elektromos autót adott el a Stellantis Németországban.

Jól teljesít a Stellantis Németországban

A Fiat és a Jeep kivételével az összes Stellantis-márka szárnyalt idén a német piacon: a Citroën például 33,6 százalékos emelkedésnél tart az előző évhez képest, a Peugeot pedig 40 százaléknál. Növekszik a német piacon kiemelten fontos Opel is, 5,5 százalékkal adtak el belőle többet, mint tavaly. A haszongépjárművekkel együtt a Stellantis jelenleg körülbelül 353 ezer járművet értékesített Németországban, ez 13,7 százalékos piaci részesedésnek felel meg (ami 1,1 százalékkal magasabb az előző évhez képest).

„2025-re még ambiciózusabb célt tűztünk ki magunk elé, a 450 ezer jármű eladása a cél” – mondta Bialkowski az Automobilwoche című lapnak.

forrás: www.autopro.hu