- A Stellantis vezérigazgató-keresése a végéhez közeledik, és az amerikai régió vezetője, Antonio Filosa tűnik a legesélyesebbnek a Bloomberg szerint.
- A decemberben távozó Carlos Tavares után megakadt a döntéshozatal, egyre nagyobb a belső nyomás a vezető nélküli állapot megszüntetésére.
- A döntés sürgető, mert a piacokon gyors reakciókra lenne szükség, miközben politikai és gazdasági nehezítő tényezők is fokozzák a nyomást.
A Stellantis lassan pontot tehet a vezérigazgató-keresés végére, és úgy tűnik, az amerikai régió főnöke, Antonio Filosa az első számú esélyes – legalábbis a Bloomberg forrásai szerint.
Miután Carlos Tavares decemberben távozott a vezérigazgatói székből, a Stellantis még azt ígérte, hogy az év első felében kinevezik az utódot. Még időben vannak, de egyre nagyobb a nyomás belülről: a vezető nélküli cégnél megtorpant a döntéshozatal, ami már sokaknak szúrja a szemét.
A belsősökön túl kívülről is kerestek jelölteket: ott volt például José Muñoz, aki január óta a Hyundai globális vezére, vagy Mike Manley, aki egykor a Fiat-Chrysler CEO-ja volt.
Az olasz nápolyi születésű Filosa 1999-ben kezdett a Fiattal, 2018-ban már a Fiat-Chrysler felsővezetéséhez tartozott, majd a Stellantis 2021-es létrejöttekor is ott volt az induló gárdában. Tavaly októberben vette át az észak-amerikai műveletek irányítását – épp akkor, amikor Tavares kezdett kiszorulni a rendszerből. Az amerikai kereskedők kedvelik, ahogy más partnerek is, így jó eséllyel tudná rendbe tenni a megromlott kapcsolatokat.
És lenne is dolga: az USA-ban tavaly 15 százalékot zuhantak az eladások, az idei első negyedévben pedig újabb 12 százalékos visszaesés jött. A helyzetet nehezíti, hogy Donald Trump visszatérése a politikába új vámokat hozott, ami megdobta a költségeket, és bekavart az ellátási láncokba is. Közben Európában sem jobb a helyzet: itt túltermelés van, miközben a kínai márkák, főleg a BYD, egyre komolyabb szeletet hasítanak ki a piacból olcsó autóikkal.
Filosa az utóbbi hetekben amerikai gyárakat látogatott és kereskedőkkel találkozott, hogy helyrehozza a kapcsolatokat. John Elkann, a Stellantis egyik vezetőségi tagja közben hasonlóan próbálta megnyugtatni Emmanuel Macront, hogy a Peugeot és Citroën jövője nincs veszélyben.
Forrás: www.totalcar.hu