Már itthon az új Fiat Panda!

Habár egyelőre csak statikus bemutatón ismerkedtünk a Fiat Panda új generációjával, az már most jól látható/érezhető, hogy ezzel a típussal szeretne visszatérni a siker útjára az olasz gyártó

Márpedig minden adott lehet a sikerhez, ugyanis egy kedvelhető, a trendeknek megfelelő árcédulával piacra lépő autó a Fiat Grande Panda. Na, de kezdjük az elején: először is nagyon fontos, hogy nem simán Panda az újdonság neve, hanem Grande Panda. Mégpedig azért, mert az eddig ismert Panda gyártásban marad, valószínűleg az évtized végéig, Classic és Pandina néven.

Napjaink friss technikáját viszont a Grande Panda kapja meg, ami röviden annyit jelent, hogy a lágy hibrid, illetve a full villanyhajtás is szerepel a hajtáslánc palettáján. Azonban mielőtt a lemezek alá tekintünk érdemes a karosszériáról is beszélni, hiszen üdítően hatott a a sok utalás, avagy easter egg, amit elhelyeztek rajta. kevés gyártó mer manapság felülni ilyen nagy lendülettel a retro vonatra, ám szerencsére a Fiat megtette és nem is nyúlt vele mell. A kocka forma azonnal megadja az alaphangulatot: ez tényleg egy Panda. Aztán ott van az első generációra utaló asszimetrikus orr, a 80-as évek videójátékaira emlékeztető pixeles fényelrendezés, a Fiat korábbi emblémája, a név négy betűjére utalo vonalak a fényezetlen kerékjárati íveken, vagy épp a C-oszlopon. És még nem értünk a lista végére. Az autó oldalába, nevezetesen az ajtólemezekbe belenyomták a Panda feliratot, amelybe extraként koptatóbetétek is rendelhetők.  Hátul szintén dombornyomást alkalmaztak, csak itt a márkanévlátható a csomagtér-ajtó lemezébe ütve.

Apropó csomagtér: mérete attól függ, hogy milyen a hajtáslánc. A villanymotorosé a kisebb, 361 literes, míg a lágy hibrid alapból 412 literes, de mind a kettő bővíthető. Ha pedig előrébb lesünk, akkor bent is ugyanaz a játékosságfogad, mint kint. Az üléskárpitok az első generációs kockás varrását kapták, a műszerfal, az első ülések közötti konzol és a digitális műszeregység mutatói egyaránt merítenek a torinói gyár tetején kialakított ovál–tesztpálya formájából. Sőt, az infotainment kijelző szélén megjelenik maga az autó is kicsiben. Zseniális megoldások egytől-egyig, akárcsak a részben bambuszból készülő kesztyűtartó, illetve a papírdobozos italok csomagolásának nem papír részeiből újrafelhasznált alu-, és műanyag alkalmazása. Hiszen tudtad-e hogy a tej, vagy a gyümölcslé, „tetrapak” csomagolása csak 80 százalékban újrahasznosítható papír? Nos, a maradék 20 százalékot használja újra a Fiat például a Grande Panda ajtóburkolataihoz és minden olyan műanyaghoz, ami kékes színű az autóban. Egészen pontosan minden egyes legyártott Grande Pandához 140 doboz maradékát hasznosítják újra.

Nem bonyolították túl egyébként a hajtáslánc kínálatot. 110-lóerős rendszerteljesítménnyel vihető haza a lágy hibrid, ami a már láncos, háromhengeres 1,2 literes benzinmotoron alapul, a vastagabb pénztárcájúak pedig a 113 lóerős, 44 kilowattóra kapacitású villanyhajtást is kérhetik. Ezzel az LFP akkumulátorral 320 kilométer az autó hatótávolsága. Fedélzeti töltője 7 kilowattos, viszont a Fiat olyan megoldást hozott sorozatgyártásba, amit nagyon kedvelni fognak a felhasználók. Az autó orrából húzható ki ugyanis a 4,5 méter hosszú, spirális töltőkábel, ami úgy húzódik vissza, mint például a porszívók kábele. Ez egy sokkal-sokkal jobb megoldás, mint a csomagtérben, vagy a frunkban hurcolni magunkkal, aztán kibogozni, bedugni. Ráadásul a 4,5 méteres hossz miatt nem nagyon kell sakkozni azzal sem, hogyan állunk az oszlophoz.

Végül az árak: a belépő szint 7 990 000 forint a benzines lágy hibriddel, a villanyhajtású változat pedig 9 990 000 forintról indul, de talán még maradt egy kicsi a vállalkozások számára elérhető állami támogatásból is és akkor ez jóval olcsóbb lehet. Az autó már megrendelhető és meg is tekinthető a Fiat márkakereskedésekben.