Az idei év első félévében az Alfa Romeo 20 százalékkal növelte globális eladásait. A Junior nevű kompakt modell – több mint 45 ezer előrendeléssel – igazi sikerterméknek ígérkezik, és a Tonale is jól teljesít. A vezérigazgató, Santo Ficili magabiztos: szerinte az Alfa Romeo az egyetlen prémiummárka a Stellantis palettáján, míg a Maserati inkább a luxusautók világába tartozik.

A Stellantis kulcsmárkája lehet az Alfa Romeo

Fotó: Stellantis

Bár az Alfa korábban terveket szövögetett a legendás 8C és GTV visszahozásáról, ezek a modellek végül nem kerültek gyártásba. A hangsúly most a piacilag sikeresebb SUV-modelleken van. Érkezik a következő generációs Stelvio, és készül a Giulia utódja is – utóbbi egy teljesen új karosszériaformát kap.

A márka tervei között szerepel egy nagy méretű SUV is, amely kifejezetten az észak-amerikai piacra készül, és a Porsche Cayenne kategóriájában versenyezne. Ezzel az Alfa Romeo célja egyértelmű: új, prémium vásárlókat szeretne megnyerni, lehetőleg kedvezőbb áron, mint a német vetélytársak.

Nem csak autókról szól

Ficili szerint a vásárlói élmény legalább olyan fontos, mint maga a termék. A márka a jövőben a kereskedői hálózat és a szervizháttér fejlesztésére is fókuszál, mivel az ügyfél-elégedettség kulcsa a megbízható szerviz és a tartós jármű. Az Alfa hírneve ezen a téren még mindig nem hibátlan, de a cég dolgozik a múlt árnyainak eloszlatásán.

A túléléshez az Alfa Romeo ma már a Stellantis közös technológiai alapjaira támaszkodik. Ez gyorsabb és olcsóbb modellfejlesztést tesz lehetővé – igaz, kevésbé egyedi karakterű járművekkel. A márka célja, hogy e kompromisszumokkal együtt is megőrizze olaszos stílusát és sportos örökségét, miközben stabil üzleti alapokra helyezi működését – írja a Motor1.

Forrás: www.autopro.hu