Az Európai Bizottság az eredetileg 2026-ra tervezett felülvizsgálat helyett idén év végére előrehozza a 2035-re kitűzött nulla CO2-kibocsátási cél áttekintését – jelentették uniós források az Automotive News Europe híre szerint.
A felülvizsgálat különös figyelmet fordít majd a kisteherautókra, amelyek esetében mindössze 8,5 százalék az elektromos hajtás aránya, ami körülbelül a fele az elektromos autók piaci részesedésének.
Vizsgálják
Európa vezető autógyártói ma, szeptember 12-én találkoztak Ursula von der Leyen európai bizottsági elnökkel Brüsszelben, a stratégiai párbeszéd harmadik és egyben utolsó szakaszában, ahol az iparág jövőjét vitatták meg.
Állítólag a gyártók javaslatai szerint 2035 után is helyet kellene biztosítani a plug-in hibrideknek, a nagyon hatékony hagyományos motoroknak, valamint a bio- és szintetikus üzemanyagoknak az elektromos hajtás mellett.
Luca de Meo, a Renault Group korábbi vezérigazgatója és John Elkann, a Stellantis elnöke májusban, a francia Le Figaro című lapnak adott közös interjúban kijelentették, hogy az EU-s autóeladások katasztrofális szinten vannak, és a kisebb autókra vonatkozó különleges szabályozások „stratégiai” kérdést jelentenek – írja az Automotive News Europe.
Kisautók
A Stellantis és a Renault vezetői nemrég egyébként arra is javaslatot tettek, hogy a Japánból ismert kei car mintájára olcsó miniautókat kellene Európában gyártani. Ehhez azonban kérik az Unió támogatását, hogy bizonyos biztonságtechnikai szabályok alól felmentést kapjanak és szerencsésnek tartanák az adókedvezmények bevezetését is ebben a kategóriában.
Úgy néz ki, ez a javaslat felkeltette a Bizottság és von der Leyen elnökasszony érdeklődését is, aki szeptember 10-én egy olyan európai „e-autó” kategória létrehozására szólított fel, amely tiszta, hatékony, könnyű és megfizethető, valamint európai ellátási láncokkal, Európában készül.
A Bizottság ezért most javaslatot terjeszt elő egy új szabályozási kategória létrehozására a kis elektromos autók számára, amelyek adókedvezményekben részesülhetnek, és nagyobb mértékben hozzájárulhatnak a CO2-kibocsátás csökkentési céljainak eléréséhez – állítják az Automotive News Europe forrásai.
Forrás: www.villanyautosok.hu