Az új Alfa Romeo Tonale karaktere és sportossága tovább fejlődött, az eddig is kiváló menettulajdonságok finomításával még izgalmasabb vezetési élményt nyújt, és az Alfa Romeo-hamisítatlan kisugárzását kínálja.

• KÜLSŐ: az ikonikus formavilág még kifejezőbb, az arányok feszesebbek, a nyomtáv szélesebb, új a konkáv embléma, frissült a három légbeömlős (Trilobe) orrkialakítás, és új, 19- illetve 20 colos könnyűfém kerekek hangsúlyozzák az erőt és a dinamizmust.

• BELSŐ TÉR: új a vörös bőrkárpitozás és a fekete-fehér Alcantara kombináció, az áttervezett középkonzol funkcionálisabb előválasztóval, valamint új a színátmenetes hangulatvilágítás is.

• SZÍNVÁLASZTÉK: immár nyolcféle fényezés választható, köztük a vadonatúj metál Rosso Brera, Verde Monza és Giallo Ocra; a kontrasztos fekete tető tovább fokozza az egyediséget és a személyre szabhatóságot.

• MENETDINAMIKA: tökéletes tömegelosztás, a szegmens legközvetlenebb kormányműve, dedikált Brembo-fékrendszer, legújabb „brake-by-wire” technológia, elektronikus lengéscsillapítás és Q4 összkerékhajtás.

• TECHNOLÓGIA és KÉNYELEM: teljesen digitális műszerfal 12,3”-es és 10,25”-es kijelzőkkel, vezeték nélküli kapcsolat és távoli OTA-frissítések, 2-es szintű vezetéstámogatás, 360°-os kamera és félautomatikus parkolás.

• ÚJ MODELLPALETTA: a kínálat világos és átlátható: az új, már alapfelszereltségében is gazdagon ellátott Tonale-változattól egészen a Sprint, Ti és Veloce szintekig.

• A bevezetéskor elérhető Sport Speciale limitált széria a Tonale-paletta legexkluzívabb megjelenésű, csúcskategóriás felszereltségű, különleges külső és belső részletekkel és fekete-fehér Alcantara-ülésekkel ellátott változata.

 

Az Alfa Romeo bemutatja a nemzetközi sajtónak az új Tonale modellt, amely most még gazdagabb szín- és felszereltségi kínálattal lép színre. Mérföldkő ez a márka első C-SUV-jának történetében: célzott fejlesztésekkel tovább erősödött a sportos jelleg és az Alfa Romeo-ra jellemző vonzerő és formaterv.

A nemzetközi díjakat elnyert, a nagyközönség által is nagyra értékelt modell most még kifinomultabbá teszi a márka erényeit – a tökéletes tömegelosztást, az elsőrangú menetdinamikát, a szegmensben élen járó technológiát és hajtáslánc-megoldásokat –, miközben a legfőbb vonzerőt, az egyedi formatervezést is magasabb szintre emeli.

A márka szimbolikus helyszínen, Pisában mutatja be az új Tonale-t: a város a művészet és a kultúra központja, ugyanakkor a tudományos és technológiai kiválóságé is, hiszen itt működik az élvonalbeli Scuola Normale Superiore, az MI-kutatások egyik fellegvára. Pisa tehát ideális környezet az új Tonale számára, amely az olasz szépséget és kiválóságot képviseli, valamint megtestesíti az emberi intelligencia koncepcióját – a képességet, hogy igazi érzelmeket adjunk át, amikor a technológia a szenvedéllyel találkozik. Az Alfa Romeo számára ez a vezetés örömének, szenvedélyének és élményének sajátos egységét jelenti.

 

Formaterv, amely érzelmeket ébreszt

Az Alfa Romeo számára a szépség sosem elvont fogalom, hanem a harmonikus arányok, az elegáns felületek, az izmos vonalak és a műszaki funkcionalitás találkozásából születik. Ez az úgynevezett „szükségszerű szépség”, ahol minden részletnek megvan az oka és szerepe az autó karakterének formálásában. Az új Tonale teljes mértékben képviseli ezt a filozófiát, hiszen merít a márka páratlan örökségéből, és újraértelmezi azokat a stíluselemeket, amelyek világszerte sikert hoztak az Alfának. Az új Tonale orr részén most először látható a háromdimenziós, konkáv Alfa-embléma, amelyet a legendás 33 Stradale és a GT 2000 inspirált.

 

A híres Trilobe hűtőrács is új értelmezést kapott: vízszintesebb elrendezésével azonnal a stabil, a jó úttartás benyomását kelti. Az alsó légbeömlők a Junior modellel teremtik meg a vizuális rokonságot, míg az oldalsó nyílásokat a Giulia GTA és GTAm versenysportos formai nyelvezete ihlette.

 

A karosszéria arányai tovább javultak: rövidebb az első túlnyúlás, szélesebb az első és hátsó nyomtáv. Az oldalnézetet új, a hagyományokhoz hű 19 colos Stile, illetve modern, finoman gépszerű kialakítású, könnyített 20 colos Fori kerekek teszik karakteressé. Elöl-hátul a Junior által bevezetett fekete-fehér Alfa Romeo-emblémák, valamint a fekete Tonale-felirat (a Veloce és Sport Speciale kiviteleken) zárják a formai frissítést.

 

Utastér

Az új Tonale utastere prémium anyagokkal és részletmegoldásokkal fejlődött tovább. Újdonság a bordázott („cannelloni”) mintájú vörös bőrkárpit kontrasztos varrással, illetve a kéttónusú, fekete-fehér Alcantara ülés, amelyhez gazdagon felszerelt, Alcantarával bevont műszerfal társul. A varrás színe a választott kárpitozástól függően változik, és az ajtóbetéteken és a könyöklőn is végigfut.

A bőr- vagy Alcantara-belső elektromosan nyolc irányban állítható, fűthető és szellőztethető első üléseket tartalmaz, négyirányú deréktámasszal, valamint a kormánykerék és az ablakmosó fúvókák szintén fűthetők, hogy a Tonale minden évszakban komfortos legyen. A modernizált középkonzolra került az új előválasztó tárcsa, amely tökéletesen kézre áll, és a klasszikus, alumíniumból esztergált váltófülekkel együtt a teljes Alfa-élményt biztosítja.

 

Kizárólag a 2026-os Sport Speciale bevezető szériában újdonság a többszínű, színátmenetes hangulatvilágítás a műszerfalon, amelyet az Alfa Romeo-címerben szereplő kígyó, a vipera pikkelymintázata ihletett. A Tonale szépsége így a sportossággal ötvöződik a legkorszerűbb formában – a teljesítmény hagyományos fogalmán túl a vezetés örömét, az olasz stílust és a mindennapi dinamizmust is jelenti. Ez a 21. századi Alfa Romeo sportossága, amely a Tonale-ben testesül meg: azoknak szól, akik életstílusként élik meg a sportosságot, és olyan felszereltségeket keresnek, amelyek sok esetben csak egy kategóriával feljebb megszokottak – például a félautomatikus parkolás, a szellőztetett első ülések, a vezeték nélküli töltő, a fényre sötétedő tükrök, a kétzónás automata klíma levegőminőség-érzékelővel (AQS).

 

Szélesebb színpaletta

Az Alfa Romeo számára a szín mindig többet jelentett egyszerű esztétikai választásnál: a szín olyan érzelmi nyelv, amely a szenvedélyről, az innovációról és az olasz lélekről beszél. Ennek a valóságos és észrevehető dimenziónak az ünneplése jegyében az új Tonale palettája nyolc árnyalatot kínál, köztük három újat: Rosso Brera, Verde Monza és Giallo Ocra metálfényezéseket. Ezek mind sajátos módon emelik ki a karosszéria íveit, a jelenlegi Nero Alfa, Bianco Alfa, Grigio Vesuvio, Verde Montreal és Blu Misano mellett. Az opcionális, fekete tető – akár napfénytetővel is kombinálva – még dinamikusabbá és elegánsabbá teszi a megjelenést, és tökéletes választás azoknak, akik szeretnék egyedibbé tenni Tonale modelljüket.

 

Menetdinamika: az Alfa Romeo DNS-ének lényege

Minden Alfa Romeo szívében ott rejlik a technológia érzelmekké formálásának képessége – így született az új Tonale is. Először a mechanika, aztán az elektronika – és mindig a vezető szolgálatában. Az autó jellegzetesen élénk viselkedését a tökéletesen kiegyensúlyozott futómű, az optimális tömegelosztás, a McPherson felfüggesztés sportos hangolással, a négydugattyús Brembo-fékrendszer, valamint a szegmens legközvetlenebb, 13,6:1-es áttételű kormányműve határozza meg. Ehhez társul a Dual Stage Valve (DSV) elektronikus lengéscsillapítás vagy az alternatív Frequency Selective Damping (FSD) rendszer, amelyek ideális egyensúlyt kínálnak kényelem és stabilitás között. A brake-by-wire fékrendszer a Giulia és Stelvio műszaki megoldását követi; a Q4 összkerékhajtás (az Ibrida Plug-In kiviteleken) pedig a stabilitás, biztonság és dinamizmus legjobb egyensúlyát adja. A kormányoszlopra rögzített alumínium váltófülek és az Alfa DNA üzemmód-választó teszik teljessé az aktuális vezetési stílushoz igazítható élményt. Az eredmény az Alfa Romeo esszenciája: agilitás, precizitás, megbízhatóság, és mindenkit magával ragadó és semmivel össze nem téveszthető vezetési élmény. Objektív adatok erősítik meg mindezt: a gyorsabban bevehető kanyarok az SUV-k között mértékadónak tekintett Stelvióéhoz hasonló nagyszerű viselkedésről tanúskodnak.

 

A Tonale továbbfejlődött: szélesebb a nyomtáv, amely csökkenti az oldaldőlést és az alulkormányzottságot; a motorok most már Euro 6E-bis szabványúak – 175 lóerő az Ibrida, 270 lóerő az Ibrida Plug-In kiviteleknél –, és finomhangolt Hybrid Control Processor gondoskodik a még lineárisabb, azonnali teljesítményleadásról. A belső égésű és elektromos hajtás közötti váltás gyakorlatilag észrevehetetlen, így a komfortérzet is nőtt.

Különösen figyelemre méltó, hogy az új Tonale olyan motorválasztékkal kerül piacra, amely a különböző piaci igényeket és a változatos ügyfélkört egyaránt kiszolgálja. A Tonale Ibrida négyhengeres, 175 lóerős, 1,5 literes turbómotorral rendelkezik, amely változó geometriájú turbófeltöltőt (VGT) kapott, és kizárólag a Tonale számára készül. Ehhez hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó és elsőkerékhajtás társul, ami a márka 48 voltos hibrid technológiájának legújabb fejlesztési szintjét képviseli. Azok számára, akik a dízelt részesítik előnyben, elérhető egy 130 lóerős, 1,6 literes dízelmotor, hatfokozatú duplakuplungos automata váltóval és elsőkerékhajtással, amely alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosít, és intenzív használat esetén is ideális választás. A kínálat csúcsát a Q4 Ibrida Plug-In változatok jelentik, amelyek villamosított összkerékhajtással és hatfokozatú automata sebességváltóval rendelkeznek. A választék két teljesítményszintet tartalmaz: egy 190 lóerős és egy erősebb, 270 lóerős modellt, amelyek az új Tonale teljesítményének és technológiai hatékonyságának legmagasabb szintjét képviselik.

 

Technológia az egyszerűség, biztonság a nyugalom szolgálatában

Az új Tonale átfogó technológiai csomagot kínál, amely a legmagasabb szintű biztonságot, csatlakoztathatóságot és kényelmet nyújtja. Az Alfa Romeo filozófiájának megfelelően a technológia nem öncélú, hanem hasznos, egyszerűen használható és a vezető szolgálatában áll. A 12,3”-es Telescope (kétműszeres) digitális műszeregység és a 10,25”-es Alfa Connect infotainment rendszer személyre szabható, multifunkciós kezelőfelülete az okostelefonok logikáját idézi. A konnektivitás teljes körű: vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, Alfa Connect digitális szolgáltatások, valamint over-the-air (OTA) frissítések gondoskodnak arról, hogy a szoftver mindig naprakész legyen.

 

A biztonság terén a Tonale a legjobbat nyújtja, amit az ötcsillagos Euro NCAP minősítés is bizonyít. 2-es szintű vezetéstámogató rendszerei közé tartozik az Intelligens Adaptív Sebességtartó, a sávközép tartása, forgalmi dugó asszisztens, a holttérfigyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomérzékelés, a vezető éberségét figyelő rendszer, valamint a jelzőtábla felismerő funkció, az intelligens sebességasszisztens, továbbá az automatikus vészfékezés gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel is. E funkciók mellett újdonság a nagy felbontású 360°-os „drónnézeti” kamera és a félautomatikus parkolás, amelyek minden helyzetben megkönnyítik a manőverezést.

 

A fedélzeti élményt 470 W-os Harman Kardon hifirendszer (14 hangszóró + mélynyomó), hűtött vezeték nélküli telefontöltés, elektromosam nyíló csomagtérajtó, kétzónás automata klíma AQS levegőminőség-érzékelővel, fényre sötétedő visszapillantó tükrök, valamint fűthető-szellőztethető első ülések teszik teljessé.

 

Új felszereltségi stratégia

Az új Tonale a megújult felszereltségi struktúrával megerősíti piaci pozícióját, és szélesebb közönség számára teszi elérhetővé az Alfa Romeo világát. A cél világos: a jelenlegi árszint megőrzése mellett új belépőszintű változat bevezetése, hogy a vipera-emblémás márka sportos C-SUV-ja még versenyképesebb és hozzáférhetőbb legyen. Átfogó a motorpaletta – dízel, hibrid és plug-in hibrid -, illetve finomítottunk a kínálaton, amely a belépő szintet képviselő, de gazdagon felszerelt Tonale-val indul, majd ezt követik a Sprint, a Ti és a Veloce.

 

A kínálat a Tonale alapszinttől indul, amely úgy teszi lehetővé az Alfa Romeo világába való belépést, hogy gazdag felszereltséget kínál. Kívül a teljes LED-es, tripla fényforrással világító fényszórók és hátsó lámpák és a 17”-es Aerodinamico felnik a látványos elemek. Az utastérben fekete szövet és Scuba ülések láthatók Alfa Romeo logóval, a műszerfalon és az ajtóbetéteken kontrasztos Biscotto színű varrással, valamint bőr kormánykerékkel. A technológiai felszereltség része a 12,3 colos ikerműszeres Telescope digitális egység, a 10,25 colos kijelzővel rendelkező Alfa Connect multimédiás rendszer vezeték nélküli telefontükrözéssel, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással, illetve online szolgáltatásokkal.

A kényelmet a kulcsnélküli rendszer, a kétzónás automata klímaberendezés levegőminőség-érzékelővel, a 60/40 arányban osztható hátsó ülések kartámasszal és síalagúttal, a fényre sötétedő belső és az elektromosan állítható külső tükrök garantálják. A biztonságról fejlett rendszerek gondoskodnak: ilyen az intelligens adaptív sebességtartó, az automatikus távfény, az első-hátsó parkolóradar tolatókamerával, a gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel működő automatikus vészfékezés, a sávtartó asszisztens és a vezető éberségét figyelő rendszer.

 

A következő szintet az új Sprint változat képviseli, amely még karakteresebb megjelenést és kifinomultabb részletmegoldásokat kínál. A karosszérián fényes fekete kiegészítők és matt Dark Miron szürke kontrasztbetétek jelennek meg, míg a sötétített ablakok és a kéttónusú, 18 colos Petali felnik fokozzák a sportos összhatást. Az utastérben alumínium küszöbdíszek és pedálok, valamint többszínű hangulatvilágítás teremtenek prémium hangulatot. A multimédiás rendszer része a navigáció is, amely az ikerkijelzős, Telescope műszeregységen is megjeleníthető.

 

Ezt követi a Ti változat, a Tonale kínálatának prémiumminőségű középpontja. Külsőleg a fényes fekete ablakkeretek és az első sárvédőre helyezett jelvények különböztetik meg. Az utastér magasabb kényelmi szintet képvisel: fekete vagy vörös bőrkárpit, elektromos, nyolc irányban állítható deréktámasszal ellátott, fűtött és szellőztethető ülések, fűthető kormánykerék és ablakmosó fúvókák, valamint alumínium váltófülek biztosítják a magával ragadó vezetési élményt.

 

A kínálat csúcsán a Veloce áll, amely a Tonale sportos karakterét emeli ki. A megjelenést új, 19 colos Stile felnik, a sárfogó gumikon is megjelenő jelvények, a Full LED Mátrix fényszórók, a piros Brembo féknyergek, valamint a Plug-in Hybrid verziónál krómozott dupla kipufogóvég és fekete Tonale felirat teszik teljessé. A menettulajdonságokat a DSV kétfokozatú elektronikus lengéscsillapítás javítja, amely egyszerre biztosít stabilitást, kényelmet és precizitást.

 

Tonale Sport Speciale – bevezető modell, amely kiemeli az olasz sportosság csúcsát

A kínálatot a bevezető széria, a Sport Speciale egészíti ki, amely a Tonale által képviselt modern sportosság legautentikusabb megfogalmazása. A Speciale nevű modellváltozat a Tonale-paletta legexkluzívabb kifejezése, és csúcskategóriás felszereltséget, valamint különleges külső és belső részletmegoldásokat hordoz. A külsőt ezüstszínű betétek díszítik a küszöbökön és a hátsó lökhárítón, továbbá fényes fekete Brembo féknyergek és fehér Alfa Romeo feliratok emelik ki a sportos eleganciát. A kabint a fekete-fehér Alcantara üléskárpit, az Alcantarával bevont műszerfal kontrasztos fehér varrással, valamint egyedi mintázatú, hangulatvilágítással ellátott műszerfal jellemzi. A bevezető széria minden, a palettában elérhető karosszériaszínnel rendelhető, beleértve az opcionális fekete tetőt is, így az új Tonale Sport Speciale a márka sportos szellemiségének legmagasabb szintű, különleges megtestesítése.

Forrás: www.media.stellantis.com/hu-hu