A Stellantis korábban érdekes taktikát választott az európai terjeszkedéshez: bevásárolták magukat a kínai Leapmotorba. A kínai-európai fejlesztésű autókból több már Magyarországon is kapható. A C10 mindkét itthon kapható változatát teszteltük (tisztán elektromos és hatótávnövelős), járt nálunk az apró T03, illetve próbáltuk a C10-nél kisebb B10-et is.

Most úgy tűnik, hamarosan tovább bővül a modellpaletta, méghozzá egy fontosnak tűnő modellel: ez az A10, ami a B10 alá érkezik. Az új modell ezúttal – szinte már meglepő módon – nem Kína Ipari- és Információs Minisztériuma (vagyis MIIT) miatt szivárgott ki, most maga a gyártó osztott meg róla hivatalos képeket.

 

Forrás: Leapmotor

A Leapmotor A10 az eddigi modelleknél (mínusz T03) kisebb SUV lesz: bár konkrétumokat egyelőre nem árult el a gyártó, a hossza valószínűleg 4,2 és 4,3 méter között lesz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az A10 nagyjából akkor lesz, mint egy Skoda Kamiq, egy BYD Atto 2, vagy egy Toyota Yaris Cross.

Forrás: Leapmotor

A dizájn nem véletlenül ismerős: egyrészt emlékeztet a többi Leapmotor modellre, másrészt a Smart #1-t se nehéz belelátni. A belsőről nem osztottak meg képeket, azonban az eddigi típusok alapján egy minimalista, egyszerű beltérre számíthatunk majd.

Forrás: Leapmotor

A pontos európai árakat egyelőre még nem ismerjük, azt viszont már most tudni lehet, hogy az A10 Kínában annyiba fog kerülni, mint egy BYD Yuan Up, amit nálunk Atto 2 néven érdemes keresni. Utóbbi Magyarországon 12,4 milliós listaártól kapható (akciósan épp 10,7, de ne ezt vegyük alapul), azt pedig majd meglátjuk, hogy a Leapmotor hogyan viszonyul majd ehhez.

Hamarosan érkeznek bővebb információk is: az A10-et hivatalosan is bemutatják november 21-én a Guangzhou Auto Show-n, Kínában.

Forrás: Leapmotor, www.totalcar.hu