
November 20-án Kiskunhalas adott otthont a FIMOSZ – a FIAT Márkakereskedők Országos Szövetsége – éves közgyűlésének. A Hirling József Lovaspark már nem először ad otthont a fórumnak. A hazai FIAT márkakereskedők hálózata áttekintette az idei év tapasztalatait, és közösen kijelölték a következő időszak szakmai irányait. A rendezvény házigazdája és moderátora a kiskunhalasi KB Autoteam Kft. ügyvezetője, Juhász Tibor volt, aki már másfél évtizede elnöke a honi márkakereskedői hálózat érdekegyeztető szakmai szervezetének.
A nap a Kincsem Házban kezdődött, ahol 9:30-tól zártkörű megbeszélésen vitatták meg a tagok az aktuális piaci és hálózati kérdéseket. A fórum lehetőséget adott arra, hogy a márkakereskedők megosszák egymással tapasztalataikat, és közösen keressenek válaszokat a mindennapi működés kihívásaira. A résztvevők között volt Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ügyvezető elnöke is, aki aktív hozzászólásaival és országos ágazati rálátásával értékes szakmai meglátásokkal segítette a munkát.

Meghívott vendégként Várkonyi Gábor autópiaci szakértő tartott előadást, aki átfogó piaci elemzést mutatott be. Rámutatott a hazai és nemzetközi trendekre, az ügyféligények változására, valamint azokra a tényezőkre, amelyek a következő években meghatározhatják az új- és használtautó-piac alakulását. Külön hangsúlyt kapott az elektromos autózás jövője: az új elektromos modellek piaci kilátásai, valamint az elektromos használt autók helyzete és értéktartása, amelyek egyre fontosabb szemponttá válnak a vásárlók és a kereskedők számára is.

Az ebédet követően a fókusz a biztonságos és ügyfélbarát értékesítés támogatására helyeződött. A CarGarantie előadása a garancia megoldások szerepét emelte ki az ügyfél-elégedettség növelésében. Az Euroleasing kereskedelmi igazgatója Hanczár Zsolt és munkatársai beszéltek a kockázatkezelésről és a 2026-ra várható finanszírozási, illetve piaci trendekről. Ezt követően a TotalEnergies Hungary Kft., mint a Stellantis csoport új beszállító partnere egy rövid előadás keretein belül mutatkozott be a márkakereskedőknek.

A program egyik kiemelt része volt az importőr képviselőivel folytatott közös egyeztetés. Balkányi György, az Emil Frey cégcsoport ország igazgatója és Krupp Tünde, a FIAT márkaigazgatója is jelen voltak. Értékelték a 2025-ös év eddigi eredményeit, majd megosztották a jövő évre vonatkozó terveket. Krupp Tünde ismertette a 2026-os év értékesítési céljait, de szó esett a termékstratégiáról és a márka hazai megjelenésének erősítéséről is. Ezt egy közös, interaktív beszélgetés követte a márkakereskedőkkel, ahol minden résztvevő elmondhatta saját tapasztalatait, meglátásait.

A FIMOSZ tagjai elkötelezettek a magas színvonalú ügyfélkiszolgálás és a hosszú távú partnerség mellett. A nap során született megállapodások és szakmai egyeztetések fontos alapot teremtenek ahhoz, hogy a hazai FIAT márkakereskedői hálózat felkészülten nézzen szembe a következő évek kihívásaival, és tovább erősítse a márka jelenlétét a magyar piacon.
Forrás: www.halasmedia.hu
